تظاهرات مردم بحرین علیه نخست وزیر

تظاهرات مردم بحرین علیه نخست وزیر
جمعه 6 دی 1392 - 10:26

مردم مناطق مختلف بحرین در اعتراض به سخنان "خلیفه بن سلمان آل خلیفه" نخست وزیر بحرین مبنی بر تروریستی خواندن "جنبش مردمی" این کشور به خیابانها آمده و علیه وی و رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان بحرینی این تهدیدات را نشانه ناکامی رژیم  آل خلیفه و دروغ بودن دعوت این رژیم برای گفت وگو دانستند.

رژیم بحرین همچنین تظاهرات مردم در منطقه البلاد القدیم در غرب شهر منامه را سرکوب کرد که در جریان آن شمار زخمی شدند.

نیروهای رژیم آل خلیفه همچنین با حمله به تظاهرات کنندگان بحرینی، شماری از مسئولین هیاتهای مذهبی و تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.

جمعیت الوفاق بحرین طی بیانیه ای با اعلام این خبر، اقدام رژیم آل خلیفه در بازداشت شماری از مسئولین هیاتهای مذهبی از جمله حسینیه بن خمیس و هیات السنابس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حکم بازداشت "جعفر الشمروخ"  مسئول هیات السنابس، "عبدالشهید الثور" مسئول هیات عزاداری السنابس، "حسین الکابتن" رئیس هیات بن خمیس و "حبیب خمیس" جانشین وی و "علی الکداد" عضو هیات عزاداری  بن خمیس از سوی مقامات رژیم بحرین صادر شده است.

حاج "جعفرالحور" و "عیسی العصفور" دبیرهیات و "حسن المعلمه" رئیس روابط عمومی، سه عضو اداری هیات السنابس نیز بازداشت شده اند که روز شنبه (فردا) باید در دادستانی بحرین حاضر شوند.  

جمعیت الوفاق تاکید کرد: بازداشت این افراد خودسرانه وغیر قانونی بوده و در چارچوب اقدامات برنامه ریزی شده رژیم آل خلیفه علیه نهادها و حمله به مراسم مذهبی به ویژه شیعیان صورت گرفته است که همواره مورد تاخت و تاز ظالمانه دولت قرار دارند زیرا خواهان تغییرات دموکراتیک و مخالفت با استبداد و سلطه گری هستند.
این جمعیت خواستار آزادی همه افراد بازداشتی و متوقف شدن اقدامات رژیم آل خلیفه علیه گروهها، طوائف، مراسم و نهادهای مذهبی شده است.

جمعیت الوفاق خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن آزادی بیان و اندیشه و محدود کردن شهروندان در برگزاری مراسم دینی هرگز مردم بحرین را از مطالبه حقوق قانونی خود در زمینه برقراری حکومت دموکراتیک و تأسیس دولتی عادل که به همه شهروندان و مقدسات و نهادهایشان احترام بگذارد، منصرف نخواهد کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها