انتقاد شدید نماینده کویتی از آل‌سعود و آل‌خلیفه

انتقاد شدید نماینده کویتی از آل‌سعود و آل‌خلیفه
شنبه 7 دی 1392 - 18:56

نماینده پارلمان کویت، ضمن انتقاد از روش سرکوب گرانه حکومت های عربستان و بحرین، این دو کشور را مانع اتحاد دنیای عرب دانست و خواهان حاکمیت دموکراسی و قانون در این کشورها شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالحمید دشتی" نماینده پارلمان کویت، در مصاحبه با خبرگزاری لبنانی آسیا ضمن آرزوی آزادی و دموکراسی برای ملت های بحرین و عربستان گفت: این درست نیست که ما در کویت آزاد زندگی کنیم و برادران مان در عربستان سعودی و بحرین مورد ظلم و ستم واقع شده و سرکوب شوند؛ مردان در زندان، زنانشان در رنج و فرزندانشان محکوم به سکوت باشند و سخن حق را آزادانه نیاموزند.

نماینده پارلمان کویت، افزود: تا زمانی که در کشوری مانند بحرین به افرد غیر مسلح شلیک و مساجد تخریب می شود، مردم سرکوب شده و به زندان می افتند، وحدت بین ملت های حاشیه خلیج فارس محقق نخواهد شد.

دشتی گفت: از طرف دیگر، وضعیت سعودی نیز به همین منوال است، در این کشور نیز زنان رنج می برند، ملت و آزادگان دچار فقر، فساد، بیکاری هستند؛ با این شرایط با توجه به قوانین حاکم بر سعودی و بحرین چگونه وحدت اتفاق بیفتد؟

نماینده پارلمان کویت خطاب به این دولت ها گفت: بهتر آن است که دموکراسی، آزادی اندیشه، عقیده و سیاست، مناسک مذهبی و دینی، تاسیس سازمان های مردم نهاد و آزادی مطبوعات را رعایت کنید تا دیگر کسی مورد ظلم و سرکوب واقع نشود.

وی در خصوص آوارگان سوری اظهار داشت: ملیون ها آسیایی در کشورهای عرب خلیج فارس و به ویژه سعودی ساکن هستند، پس چرا سعودی سرزمین، فرودگاه و شرکت هایش را به روی آوارگان سوری باز نمی کند تا تحت حمایت سرزمین کعبه و مدینه منوره قرار گیرند؟

نماینده پارلمان کویت درباره سیاست خارجی این کشور، گفت: مقامات کویت به این باور رسیده اند که گشایش درها به روی تمام طرف های سیاسی واقعی سوری از جمله رئیس جمهور قانونی آن، امری ضروری است و قطع ارتباط، کمکی به ملت سوریه و حل بحران این کشور نمی کند.

 

پربیننده ترین خبرها