نبرد شکم‌های خالی؛ نگرانی جدید صهیونیست‌ها

نبرد شکم‌های خالی؛ نگرانی جدید صهیونیست‌ها
يکشنبه 8 دی 1392 - 17:48

مقاومت سامر العیساوی اسیر فلسطینی در برابر طولانی‌ترین اعتصاب غذا در میان اسرای جهان و دستاورد او در شکستن زنجیر اسارت از زندانهای رژیم اسرائیل، صهیونیستها را به تأمل واداشته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: فلسطینیها سامر العیساوی اسیر فلسطینی را که پس از طولانی ترین اعتصاب غذا از زندانهای اسرائیل آزاد شد، قهرمان ملی می خوانند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در این گزارش، اظهارات العیساوی را پخش کرد. وی که در جریان مبادله اسرا با گیلعاد شالیت آزاد شده بود، بار دیگر به اتهام خروج از مرزهای قدس و بازگشت به فعالیتهای "تروریستی" بازداشت شد. وی نیمی از سال گذشته را دست به اعتصاب غذا زد.

العیساوی گفت: بین مرگ و زندگی دست و پا می زدم. نمی خواستم دوباره مورد ظلم واقع شوم و بدون هیچ مدرک جرمی به 20 سال زندان محکوم شوم.

گزارشگر اسرائیلی گفت: به مدت چند هفته زندگی وی در معرض خطر بود و وزن او به 45 کیلوگرم رسید، اما سرانجام حکم آزادی او صادر شد و قهرمان لقب گرفت.

العیساوی در پاسخ به سؤال گزارشگر اسرائیلی در خصوص فعالیت ضد صهیونیستی اسرایی که در قبال آزادی شالیت از بند اسرائیلی ها آزاد شدند، گفت: مقاومت در برابر اشغالگران حق طبیعی هر ملت است.

وی همچنین در گفتگو با تلویزیون حماس که کانال دو اسرائیل بخشی از آن را پخش کرد، گفت: آزادی اسرا تنها از طریق ربودن صهیونیستها و تبادل آنها با اسرای فلسطینی امکان پذیر است.

"ابو علاء" یکی از مسؤولان جنبش فتح در این باره به تلویزیون اسرائیل گفت: این نوع مقاومت در طول تاریخ بی نظیر است و هیچ گاه شخصی مانند سامر مقاومت نکرده است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: فلسطینی ها منتظر آزادی گروه سوم از اسرای فلسطینی در هفته آینده هستند. 

پربیننده ترین خبرها