هنیه: هرگز با اخوان المسلمین قطع رابطه نمی‌کنیم

هنیه: هرگز با اخوان المسلمین قطع رابطه نمی‌کنیم
سه شنبه 10 دی 1392 - 20:29

رئیس دولت حماس در نوار غزه تاکید کرد: هیچ طرفی قادر نیست حماس را به عقب نشینی از ایدئولوژی خود و پایان دادن به رابطه با اخوان المسلمین وادار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اسماعیل هنیه روز سه شنبه در سخنرانی خود در همایش "رسانه فلسطینی" که توسط وزارت رسانه دولت حماس برگزار شد، تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند حماس را به انکار ایدئولوژی، تاریخ و ابعاد آن وادارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن مخالفت با تروریست خواندن اخوان المسلمین مصر گفت: ما از دولت مصر که پذیرای ملت فلسطین و حامی مقاومت است، انتظار نداریم از چارچوب تاریخ و تمدن خود خارج شود و با تروریست خواندن حماس دچار لغزش گردد.

هنیه افزود: فقط صهیونیست ها و امریکایی ها جنبش مقاومت را تروریست می دانند و مصر هرگز نمی تواند مانند آنها رفتار کند.

مقامات مصر هفته گذشته و یک روز بعد از حمله یک خودروی بمب گذاری شده به پاسگاه پلیس شهر المنصوره -که 15 کشته به جا گذاشت- جماعت اخوان المسلمین را تروریست نامیدند.

این تصمیم مقامات جدید مصری چند ماه بعد از عزل محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر توسط ارتش این کشور رخ می دهد که به درخواست و در پی تظاهرات میلیونی مردم علیه مرسی صورت گرفت.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ارتش مصر هفته گذشته، از خنثی کردن حمله ای تروریستی از سوی جنبش حماس در شمال سینا خبر داد. این منطقه از زمان سرنگونی دولت مرسی همواره ناآرام بوده است. حماس ادعای ارتش مصر را رد می کند.

هنیه تاکید کرد: ما در امور مصر دخالت نمی کنیم و امنیت این کشور به امنیت ما گره خورده است. هم ما به مصر نیاز داریم و هم مصر به ما محتاج است.

پربیننده ترین خبرها