تصاویری جدید از مراسم سوگواری رحلت پیامبر در عربستان

پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 16:37

مردم شهر شیعه نشین قطیف در استان الشرقیه عربستان با حضور گسترده و پر شور در مراسم رحلت پیامبر اعظم (ص)، امسال تصاویر شهدا و اسرای خود را نیز در این مراسم همراه خود آورده و آزادی همه زندانیان سیاسی و به ویژه علمای خود را خواستار شدند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، زن و مرد و پیر و جوان با حضور گسترده در مراسم عزاداری در خیابانهای قطیف، به پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیتش (علیهم السلام) ابراز محبت و وفاداری کردند. چادرهایی نیز در مسیر عزاداران برای ارائه خدمات به عزاداران و دادن آب و غذا به آنان نصب شده بود.

عزادارن امسال همچنین علاوه بر پرچم های سیاه، تصاویر شهدا و بازداشت شدگان خود را نیز حمل می کردند. شهدایی که در جریان اعتراضهای مسالمت آمیز مردم قطیف برای مطالبه حقوق پایمال شده خود، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی به خاک و خون کشیده شدند.

در بین این تصاویر، عکس آیت الله "نمر النمر" روحانی مبارز و از مراجع سرشناس عربستانی نیز به چشم می خورد.

یکی از عزاداران اشعاری در سوگ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواند و به مسائل و تحولات استان الشرقیه مانند زندانیان سیاسی و شهدا از جمله شهیده " تُقی ماجد الجشی " نیز اشاره کرد و بر لزوم آزادی همه زندانیان خصوصاً شیخ نمر النمر ، شیخ توفیق العامر و 9 زندانی قدیمی ( که بدون محاکمه و تفهیم اتهام بیش از 17 سال است زندانی هستند) و همچنین قصاص جنایتکاران تأکید کرد . 
این سومین سال است که مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در قطیف به صورت گسترده در خیابانهای این شهر برگزار می شود.

 

پربیننده ترین خبرها