درخواست مهم عراق از کشورهای عربی در ارتباط با داعش

درخواست مهم عراق از کشورهای عربی در ارتباط با داعش
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 21:31

دولت عراق، کشورهای منطقه و کشورهای عربی را به همراهی با عراق در عملیات الانبار، به منظور پیگرد عناصر گروه تروریستی "داعش" فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الموسوی" سخنگوی نخست وزیر عراق گفت: دولت عراق به هیچ وجه به کمک و پشتیبانی نظامی کشورهای منطقه یا کشورهای عربی در عملیات الانبار نیازمند نیست، اما از کشورهای منطقه و کشورهای عربی می خواهد در مبارزه با تروریست ها با عراق در یک صف بایستند و ما را همراهی کنند زیرا تروریسم، همه کشورهای منطقه را تهدید می کند و نه فقط عراق.
الموسوی با تاکید بر این که عراق، از هرگونه حمایت منطقه ای و عربی استقبال می کند، افزود: از کشورهای عربی می خواهیم عملیات نظامی را که نیروهای عراقی در مقابله با سازمان های تروریستی آغاز کرده اند تایید کنند و به حمایت از آن برخیزند.
سایت شبکه "السومریه نیوز" عراق به نقل از مشاور نخست وزیر این کشور نوشت: ایستادگی یکپارچه بین المللی دربرابر خطر تروریسم، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
عملیات پاکسازی استان الانبار از نیروهای القاعده و داعش، از روز دوشنبه 9 دی ماه توسط نیروهای پلیس و ارتش عراق آغاز شد.
عملیات الانبار پس از کشته شدن شماری از فرماندهان ارتش عراق به دست عناصر القاعده در این استان از حدود دو هفته قبل آغاز شد. چند روز پس از آغاز این عملیات، کنترل مناطق پاکسازی شده در شهرهای استان الانبار به پلیس محلی و نیروهای عشایر واگذار شد، و عملیات ارتش در مناطق صحرایی برای ریشه کن کردن القاعده ادامه یافت.

در جریان این عملیات، چادرهای تحصن در شهر الرمادی که از یک سال قبل به محلی برای پناه گرفتن تروریستها و عناصر القاعده تبدیل شده بود، با همکاری عشایر جمع آوری شد.

26

پربیننده ترین خبرها