نتایج نظرسنجی جدید نشان داد:

بی اعتقادی 80 درصد صهیونیستها به مذاکرات سازش

بی اعتقادی 80 درصد صهیونیستها به مذاکرات سازش
جمعه 20 دی 1392 - 13:46

نتایج جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی حاکی است 80 درصد صهیونسیتها گمان نمی کنند که مذاکرات فعلی سازش به توافقی با تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه "معاریو" و پژوهشگاه صهیونیستی "ماگار موحوت" در یک نظرسنجی که امروز جمعه منتشر شد، تاکید کردند که 80 درصد صهیونیستهای ساکن اراضی اشغالی فلسطین اعتقاد ندارند که مذاکرات فعلی به یک توافقنامه سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شود و فقط 9 درصد معتقدند که این مذاکرات به توافقی سازشی خواهد انجامید.

80 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به این سوال که آیا در مذاکرات کنونی سازش توافقی حاصل خواهد شد یا خیر، پاسخ منفی دادند.

براساس نتایج این نظرسنجی، 73 درصد از صهیونیستها حاضر نیستند تا در چارچوب توافق سازش از استقرار ارتش اسراییل در منطقه دره اردن صرف نظر کنند و در مقابل 20 درصد با این امر موافق هستند.

خروج ارتش اسرائیل از دره اردن از عناصر کلیدی طرح سازش پیشنهاد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به شمار می رود که به رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان ارایه شده است و دوطرف زیر نظر آمریکا درباره آن مذاکره می کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 34 درصد از صهیونیستها با یک توافق سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین که شامل ابقای شهرک های صهیونیست نشین، مبادله اراضی، به رسمیت شناختن یهودیت رژیم اسرائیل و عقب نشینی تدریجی از منطقه دره اردن شود، مخالفت می کنند و فقط 34 درصد آن را تایید می کنند.

روزنامه معاریو نوشت: نتایج این نظرسنجی بیانگر وجود اکثریتی است که به جان کری وزیر خارجه آمریکا و طرح او اعتمادی ندارند و بر این باورند که این طرح به توافق صلح نخواهد انجامید.

این نظرسنجی از 507 نفر در فلسطین اشغالی صورت گرفته و احتمال خطای آن  چهار و نیم درصد اعلام شده است.

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" نیز امروز نظرسنجی مشابهی را منتشر کرد که براساس آن بیش از 53 درصد صهیونیستها وزیر امور خارجه آمریکا را یک "میانجیگر صادق" توصیف نکردند.

پربیننده ترین خبرها