امواج پارازیت از منطقه‌ای جدید العالم را هدف قرار داد

امواج پارازیت از منطقه‌ای جدید العالم را هدف قرار داد
شنبه 21 دی 1392 - 12:15

هجوم دوباره امواج پارازیت به شبکه خبری العالم اینبار به حدی بود که یکی از فرکانسهای شبکه را قطع کرد.

شبکه خبری العالم روز شنبه تأکید کرد، منشأ پارازیتهای ارسال شده اینبار از لیبی است.
امروز شدت پارازیتهای ارسال شده از لیبی به حدی بود که برنامه‌های العالم از فرکانس 11258 شبکه در مدار نایلست قطع شد؛ به همین دلیل پخش برنامه‌های العالم در همین مدار به فرکانس 11680 انتقال یافت.
شبکه العالم روی 5 فرکانس از طریق ماهواره‌های یوتل ست، گالکسی و اکسپرس AM22 قابل دریافت است و برنامه‌های شبکه همچنین از طریق مدار ماهواره‌های عرب ست و نایل ست در دسترس مخاطبان قرار دارد.
کشور لیبی از زمان سرنگونی رژیم قذافی به دلیل ادامه دخالتهای خارجی به ویژه از سوی قطر و عربستان و برخی کشورهای غربی، همچنان ناآرام است و گروه های افراطی و مسلح این کشور را صحنه تاخت و تاز خود قرار داده‌اند؛ همچنین شمار قابل توجهی از عناصر مسلح و افراطی از این کشور با همکاری حامیان گروه‌های تروریستی به سوریه اعزام شده‌اند.
هفته قبل نیز فرکانس‌های شبکه العالم هنگام پخش برنامه‌ای درباره سوریه، هدف امواج پارازیت قرار گرفت. منشأ این امواج پارازیت از مناطق مرزی سوریه و ترکیه گزارش شد.
دکتر "سید احمد سادات" مدیر شبکه العالم پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود: پارازيت‌ها از مناطق مرزي سوريه و تركيه که تحت كنترل تروريست هاي مسلح است ارسال مي‌شود، و دستگاه‌های ارسال پارازيت‌ در مناطق مرزي سوريه و تركيه مستقر شده است.
هدف قرار دادن فرکانس‌های شبکه العالم با انواع پارازیت همزمان با موج بیداری اسلامی در کشورها به ویژه خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین آغاز شد و به مرور زمان شدت گرفت، و تا مدتها به صورت روزانه ادامه داشت.
بر اساس این گزارشها اين پارازيت‌ها در زمانی كه از پرونده سوريه يا بحرين سخن به ميان مي آيد، ارسال مي شود.
به عقیده کارشناسان، شبکه خبری العالم به خاطر انعکاس حقایق بحران سوریه و افشای دروغ پراکنی‌های برخی شبکه‌های عربی و غربی در مورد وقایع این کشور، هدف اینگونه حملات قرار می‌گیرد.
کارکنان العالم در سوریه نیز بارها مورد تهدید جانی قرار گرفته‌اند به صورتیکه "حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه در سوریه و چند تن از خبرنگاران العالم در این کشور بارها هدف قرار گرفته و مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها