ورود مولانا به کویت ممنوع است!

ورود مولانا به کویت ممنوع است!
شنبه 21 دی 1392 - 18:40

العالم- نماينده پارلمان کویت که در سخنانی حیرت انگیز خواستار جلوگیری از ورود جلال الدین الرومی (مولانا) شاعر و عارف بلند آوازه ایرانی به این کشور شد، مورد انتقاد گسترده کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الجبری" طی سخنانی در پارلمان کویت، به برگزاری شب شعر زنانه ای که قرار است 26 ژانویه جاری در این کشور برگزار شود، اعتراض کرد.

وی گفت: با وزیر اطلاع رسانی و وزیر اوقاف در خصوص ضرورت جلوگیری از برگزاری این قبیل همایش ها صحبت کرده ام و نیز از وزرات کشور خواسته ام، از ورود این قبیل افراد به کشور جلوگیری کند و مانع برگزاری چنین همایش هایی که با دین و تعالیم دینی ما در تضاد است، شود.

الجبری به فراخوانی که برای برگزاری همایش موسوم به جلال الدین الرومی معروف به "مولانا" توزیع شده اشاره کرد و با برداشتی نادرست از لفظ مولانا ، گفت: مولای ما خداست نه جلال الدین رومی!

این سخنان الجبری بازتاب گسترده ای در شبکه اجتماعی تویتر داشت به گونه ا ی بسیاری از کاربران این شبکه ، به الجبری حمله و وی را به نداشتن آگاهی و شناخت درباره شخصیت هایی مهمی متهم کردند که تاثیر قابل توجهی در تاریخ اسلامی داشته اند.

جلال الدین رومی(مولانا) شاعر و عارف بلند آوازه مسلمان ایرانی است که پنجم جمادی الثانی سال 672 هجری قمری از دنیا رفته است.

در دوره معاصر بسیاری از آثار وی به زبان های متعدد دنیا ترجمه شده و مورد استقبال گسترده جهانیان قرار گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها