هنرپیشه آمریکایی صهیونیستها را به "آکسفام" ترجیح داد !

هنرپیشه آمریکایی صهیونیستها را به
پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 14:44

در پی افزایش فشار و اعتراض گروه های فعال حامی حقوق فلسطینیان، برای قطع رابطه سازمان آکسفام با "اسکارلت جوهانسون" سفیر صلح این سازمان، این هنرپیشه زن آمریکایی به همکاریهای خود با آکسفام پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال حضور این بازیگر آمریکایی در تبلیغات تلویزیونی برای یک کارخانه نوشابه سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین، فعالان حامی فلسطین و مخالف رژیم صهیونیستی، خواستار قطع رابطه آکسفام با وی شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، فعالان مذکور بر این باورند جوهانسون با حضور در تبلیغ برای کارخانه نوشابه سازی "سودا ستریم" که دارای کارخانه ای در یکی از شهرک های صهیونیستی است، در راستای منافع رژیم صهیونیستی تلاش کرده است. این کارخانه اخیرا اعلام کرده بود که جوهانسون نخستین سفیر جهانی برند آنها شده است.

جوهانسون از سال 2005 تاکنون به عنوان سفیر حسن نیت در مؤسسه آکسفام به فعالیت می پرداخته است.

"عمر برغوثی" بنیانگذار فراخوان تحریم کالاهای صهیونیستی در این باره گفت: آکسفام نمی تواند همچنان از جوهانسون که با یک شرکت در شهرکهای صهیونیست نشین ارتباط دارد، استفاده کند. زیرا حضور وی در این سمت با اهداف نهاد مذکور تناقض دارد.

استفاده از این بازیگر آمریکایی و عامل تبلیغ برای شرکت فعال در یکی از شهرک های صهیونیستی از سوی آکسفام  در حالی است که این نهاد بین المللی، شهرک‌های صهیونیستی را مانعی برای صلح و بهبود فقر فلسطینیان می‌داند.

با توجه به این تناقض، فعالان حوزه حقوق بشر در فلسطین امیدوارند با فشار بر آکسفام برای قطع رابطه با این بازیگر، قدمی در راه نشان دادن چهره اشغالگر اسرائیل به جهانیان بردارند.

این شرکت که در یک شهرک صهیونیستی در کرانه باختری واقع شده و از سرزمین و نیروی کار فلسطینیان بهره‌برداری می‌کند در سطح گسترده‌ای مورد تحریم فعالان حقوق بشر و حامیان فلسطین واقع شده بود.

برغوثی در این باره خاطرنشان کرد: فعالان از سرزمین های اشغالی، امریکا و انگلیس از طریق پایگاههای ارتباط اجتماعی و به روش های مختلف دیگر با آکسفام تماس برقرار کرده و خواستار پایان دادن به همکاری با این بازیگر همکار صهیونیست ها شده اند.

گفتنی است فعالان حقوق بشری و فلسطینی مدت‌ها تلاش کردند تا این بازیگر مشهور دست از حمایت خود از رژیم صهیونیستی بردارد؛ اما پافشاری جوهانسون بر حمایت از این رژیم جنایتکار، باعث شد تا آنها برای قطع حمایت طرفداران وی تلاش کنند.

به نوشته گاردین، با وجود تلاشهای این بازیگر آمریکایی برای توجیه همکاری خود با شرکتی که در اراضی اشغالی فعالیت دارد، آکسفام با وجود احترامی که برای سفرای خود قائل است، بر این باور است که شرکت های فعال در شهرک های صهیونیستی عامل افزایش فقر در میان فلسطینی ها و پایمال شدن حقوق آنها هستند، و آکسفام مخالفت هر گونه داد و ستد با شهرک های فلسطینی است.

در پی افزایش فشارها و اعتراضها، سخنگوی جوهانسون نیز تأکید کرد که وی به دلیل "اختلاف عقیده اساسی" با آکسفام به همکاری خود با این سازمان پایان می دهد.

یادآور می شود آکسفام یکی از بزرگترین گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸ کشور، است که در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه آکسفورد در قالب یک کمیته امدادرسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان آکسفورد تأسیس شد. اولین شعبات خارج از انگلیس آکسفام، در سال ۱۹۶۳ در کانادا تاسیس شد.

 

پربیننده ترین خبرها