المعلم: عدم دعوت از ایران، اشتباهی بزرگ بود

المعلم: عدم دعوت از ایران، اشتباهی بزرگ بود
جمعه 11 بهمن 1392 - 19:08

وزیر خارجه سوریه دعوت نکردن از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو2 را اشتباهی بزرگ دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ولید المعلم این مطلب را ساعتی پیش (عصر جمعه) پس از پایان مذاکره هیأت های نمایندگی دولت سوریه و مخالفان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو بیان کرد.

المعلم افزود: مذاکرات یک هفته ای ژنو به نتایج ملموسی دست نیافت و این امر دو علت دارد، نخست، جدی نبودن طرف مقابل و تهدید در زمینه به شکست کشاندن نشست و پافشاری به یک موضوع که نشان دهنده عدم پختگی و توهمی است که در آن زندگی می کنند؛ و دوم، فضای متشنج ایجاد شده توسط آمریکا در کنفرانس و مداخله آشکار واشنگتن، که در تصمیم کاخ سفید برای مسلح سازی مخالفان عینیت یافت.

وزیر خارجه سوریه سپس با محکوم ساختن این مداخله، درباره گزارش رویترز پیرامون  تصمیم سری کنگره آمریکا برای مسلح سازی مخالفان میانه رو در سوریه گفت: اصلا مخالف میانه رو در سوریه وجود ندارد بلکه آنان فقط  سازمانهای تروریستی هستند مانند داعش که می خواهد خلافت اسلامی ایجاد نماید.   

وی درباره هیات انتقالی گفت: ما بررسی موضوع این هیات را به شرط آنکه هویت طرف مقابل مشخص باشد، رد نمی کنیم. به نظر ما گفت وگو در سوریه باید سازنده باشد.

المعلم همچنین درباره حزب الله گفت: این حزب شامل گروهی از جوانان رزمنده است که از وطنشان دفاع می کنند و اقدامشان یک نوع بازدارندگی در برابر تروریست هایی است که نمونه ای از جنایاتشان را در انفجارهای ضاحیه دیدیم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها