یورش نیروهای سعودی به شهر تاروت

یورش نیروهای سعودی به شهر تاروت
جمعه 18 بهمن 1392 - 11:19

شهر "تاروت" در منطقه الشرقیه عربستان شاهد یورش خشونت بار نیروهای امنیتی عربستان برای بازداشت 2 جوان عربستانی در چارچوب سرکوب مخالفان بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان ادعا کرد که این دو جوان به نام های "علی محمد القدیحی" و "مهدی محمد حسن الصایغ" در تیراندازی به نیروهای امنیتی در شهر تاروت در استان قطیف دست داشتند و نیروهای امنیتی آنها را بازداشت کردند.

به نوشته پایگاه خبری راصد، ساکنان منطقه گفتند: هنگام حمله نیروهای امنیتی به منزل القدیحی در محله "دیره الشعبی" کسی جز یک پیرزن و دختر بچه پنج ساله در خانه حضور نداشت.

منابع موثق گزارش دادند: ماموران امنیتی سعودی منطقه را با زره پوش های ضد شورش محاصره و درب خانه های این دو جوان را با مواد منفجره منفجر کرده و سپس به درون اتاق ها گلوله شلیک کردند که براثر آن، آسیب های زیادی به این دو خانه و اسباب و اثاثیه آنها وارد کردند.

به گفته یک منبع، حجم خسارات وارده در یورش به این خانه ها به حدی است که این خانه ها دیگر قابل سکونت نبوده و اهالی منطقه در تلاشند تا با جمع آوری کمک های مردمی به بازسازی آنها اقدام کنند.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان به نقل از سرلشکر "منصور الترکی" اعلام کرد: بازداشت شدگان به مقامات ذیصلاح تحویل داده خواهند شد تا برای تکمیل تحقیقات و آمادگی بیشتر به دادگاه عربستان فرستاده شوند.

منابع حقوقی، یورش روز پنجشنبه عناصر امنیتی عربستان به منطقه قطیف را خشونت بارترین حمله، از زمان آغاز ناآرامی ها از سال 2011 تاکنون در این منطقه عنوان کردند.

از آغاز درگیری ها در منطقه قطیف تاکنون ماموران امنیتی عربستان 280 معترض را بازداشت کرده اند.

مردم عربستان از بیش از 2 سال قبل بویژه در شرق این کشور با برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز خواهان برقراری عدالت، از بین رفتن فساد و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند که با سرکوبگری رژیم آل سعود روبرو شده است.

رژیم سعودی با یورش به تظاهرات مردم یا حمله به خانه ها شماری را کشته یا زخمی کرده و شمار دیگری از مخالفان بویژه رهبران مخالف را به زندان انداخته است.

پربیننده ترین خبرها