بازداشت شعار دهندگان در بحرین

دوشنبه 28 بهمن 1392 - 10:50

مسئولان رژیم آل خلیفه سه بحرینی را به اتهام شعار دادن در جریان تظاهرات مسالمت آمیز و گسترده روز 15 فوریه در پایتخت بحرین، بازداشت کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در تظاهرات روز 15 فوریه حدود 300 هزار نفر از شهروندان بحرینی برای مطالبه دموکراسی و پایان یافتن استبداد دراین کشور، شرکت کردند.
این تظاهرات بسیار گسترده مانند همیشه مسالمت آمیز برگزار شد.
سایت جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد، مسئولان امنیتی بحرین پس از این تظاهرات دو نفر از شعار دهندگان به نامهای "عبدالجبار الدرازي" و"محمد جابر الدرازي" را احضار کردند، سپس آن ها را به بهانه تحویل به دادستانی کل بازداشت کردند.
مسئولان امنیتی بحرین همچنین شاعری به نام "محمد اليوسف"  را احضار و به همان بهانه او را بازداشت کردند.
جمعیت وفاق اعلام کرد، بازداشت این افراد با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست فجیع رویکرد امنیتی مسئولان بحرینی در برابر اراده قوی مردم بحرین است.
جمعیت وفاق همچنین به طور قاطعانه مخالفت خود را با سوء استفاده از این خیزش عظیم مردمی، برای احضار برخی از شرکت کنندگان دراین تظاهرات اعلام و تأکید کرد که هدف از این اقدامات سرپوش گذاشتن بر شکست اقدامات خشونت آمیز ضد مردم است.
وفاق تاکید کرد که این گونه اقدامات تجاوزکارانه فقط به منزله نقض حقوق احضار شده گان و بازداشتی ها نیست، بلکه به منزله تعرض به حقوق همه شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده‌ است.
جمعیت وفاق همچنین اعلام کرد که درپیش گرفتن چنین رویکردی از سوی مسئولان رژیم آل خلیفه در بحرین، درجهت خدمت به فضای گفتگو نیست و نشان می دهد که مسئولان آل خلیفه درگفت و گو جدی نیستند و به درخواست های جامعه بین المللی از جمله دعوت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص گفتگوی جدی توجهی نشان نمی دهند و در مسیر سرکوب وانتقام جویی گام برمی دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها