38 زخمی در حمله به تظاهرکنندگان در بحرین

38 زخمی در حمله به تظاهرکنندگان در بحرین
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 11:01

فعال حقوقی بحرینی اعلام کرد در جریان حمله نیروهای آل خلیفه به به تظاهرکنندگان در مناطق مختلف این کشور 38 تن مجروح شدند که اغلب این جراحت ها ناشی از اصابت گلوله های ساچمه ای بوده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد المسقطی" خاطرنشان کرد: در میان زخمی شدگان جراحت دو نفر خطرناک گزارش شده است که یکی از آنان به بیمارستان منتقل شد.
المسقطی گفت: مواردی از جراحت ها نیز ناشی از ضرب و شتم حین بازداشت یا به دلیل بروز حالت خفگی بر اثر استنشاق گاز اشک آور بود. یکی از تظاهرکنندگان نیز از ناحیه سر به صورت مستقیم هدف گلوله گلوله گاز اشک آور قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد نیروهای امنیتی 65 نفر را بازداشت کردند که 10 تن از آنان بعدا آزاد شدند. برخی مناطق مانند باربار، الدیه،سلماباد و ستره نیز صحنه حملات مزدوران رژیم به خانه شهروندان و شکستن درها بودند.
المسقطی افزود: نیروهای امنیتی به صورت گسترده در ورودی های روستاها مانند عالی، ابوقوه و بنی جمره، مستقر شده و ایست و بازرسی و سیم خاردار و موانع سیمانی ایجاد کردند.
وی خاطرنشان کرد که تعدادی از شرکت های ارتباطی سرعت اینترنت را به خصوص در روز 13 فوریه، یک روز مانده به سالگرد انقلاب بحرین(14فوریه) کاهش دادند.
این فعال حقوقی بحرینی افزود: نیروهای امنیتی موانعی را که معترضان به وسیله آن ورودی های روستا را مسدود کرده بودند، مقابل منازل نزدیک به محل درگیری ها منتقل کردند، که این امر باعث شد برخی شهروندان نتوانند از خانه هایشان خارج شوند.
وی گفت: در این درگیری ها ساختمان دانشگاه امام صادق (ع) براثر شلیک گاز اشک آور آسیب دید.
نیروهای امنیتی همچنین با محاصره منطقه الدیر مانع ورود اهالی به این منطقه شدند.
خانم "ابتسام الصائغ" دیگر فعال حقوقی بحرینی نیز در این باره گفت: در جریان تیراندازی های بی هدف در روستای الدیه پیش از آن که وارد یکی از خانه ها شوم از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله گاز اشک آور قرار گرفتم.
وی افزود: در این منطقه هیچ درگیری و تظاهراتی نبود و مردم همزمان با فرارسیدن وقت نماز مغرب از خانه های خود خارج می شدند تا به طرف مساجد بروند.
الصائغ خاطرنشان کرد به اقتضای شغلم و برای ثبت موارد تجاوز و نقض حقوق شهروندان در این منطقه حضور یافته بودم و خدا را شکر می کنم که این گلوله به شخص دیگری برخورد نکرد زیرا کودکان و سالخوردگان زیادی بیرون از منازلشان بودند.
وی تاکید کرد این اقدام مزدوران آل خلیفه مصداق بارز نقض حریم امن خانه ها و عدم مراعات حال بیماران و کودکان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها