با دو هفته تأخیر انجام شد؛

تشییع پیکر فعال رسانه‌ای بحرینی + ویدیو

شنبه 3 اسفند 1392 - 16:48

العالم- هزاران شهروند بحرینی بعد از ظهر پنج شنبه (1 اسفند 92) پیکر سید علی احمد الموسوی خبرنگار 37 ساله بحرینی را که دو هفته پیش بر اثر بیماری در غربت دار فانی را وداع گفته بود، تشییع کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم  پیکر این فعال رسانه ای بعد از تاخیر عمدی 15 روزه مقامات آل خلیفه، سرانجام از عراق به بحرین انتقال داده شد.

به نوشته روزنامه "منامه پست"، مراسم خاکسپاری این فعال رسانه ای بحرینی در زادگاهش در منطقه "سار" با حضور گسترده دوستدارانش و علی رغم حصار امنیتی نیروهای آل خلیفه برگزار شد.

مردم خشمگین شرکت کننده در این مراسم ضمن سر دادن شعارهای انقلابی، خواهان سقوط رژیم آل خلیفه شدند و موارد متعدد نقض حقوق بشر و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

سید علی الموسوی فعال رسانه ای بحرینی یکی از قربانیان رژیم آل خلیفه بود زیرا به علت فعالیت رسانه ای به عنوان خبرنگار شبکه العالم، به دست نیروهای آل خلیفه زندانی و شکنجه و بعد از آزادی از  زندان و به دنبال تهدیدات مکرر ناچار به ترک وطن شد.

الموسوی از جمله فعالان رسانه است که از سیاست های سرکوبگرانه رژیم بحرین رنج کشیده و قربانی دستگاه امنیتی آل خلیفه شده اند. وی به عنوان یک فعال رسانه و نیز یک فعال حقوقی میدانی، همواره با گزارش های خود خواسته های مشروع مردم بحرین را منعکس می کرد.
 
جوانان انقلابی بحرین وی را الگوی رسانه ایِ آزادی می دانند که هرگز تسلیم فریب کاری ها، فشارها و چالش ها نشد و با تمام توان و خلوص نیت به انقلاب بحرین خدمت کرد و به عنوان صدایی آزاد، صدای درد و رنج ملت بحرین را به گوش افکار عمومی جهان رساند.

بعد از مراسم تشییع پیکر این فعال رسانه، ده ها تظاهرات مردمی در مناطق مختلف بحرین در وفاداری به  الموسوی، اصرار بر ادامه انقلاب و سرنگونی رژیم و تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت برگزار شد و نیروهای آل خلیفه با گلوله شوزن و گازهای سمی به تظاهر کنندگان حمله کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها