تظاهرات علیه اردوغان در ترکیه ادامه دارد

تظاهرات علیه اردوغان در ترکیه ادامه دارد
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 19:57

العالم - صدها تن از شهروندان ترکیه در میدان تقسیم استانبول شعارهایی در محکومیت آنچه آن را اتهام اختلاس نخست وزیر ترکیه و فرزندش نامیدند، سردادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، حزب" الشعب الجمهوری" از احزاب مخالف ترکیه، هواداران خود را به برگزاری این تظاهرات که رهبران این حزب از جمله "مصطفی ساری" نامزد این حزب برای انتخابات شهرداری های ترکیه نیز در آن حضور داشتند، دعوت کرده بود.

"أوغوز كانسالجي" رییس این حزب در شهر استانبول که از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات بود، طی سخنانی در جمع مردم، گفت: در صورتی که دولت نتواند ثابت کند که اسناد مربوط به اتهام ها ساختگی است، اردوغان و دولتش باید استعفا کنند.

خاطرنشان می شود که 10 شهر ترکیه در ساعات پایانی شب گذشته نیز شاهد تظاهرات در اعتراض به اتهام اختلاس اردوغان بود که نوار صوتی منتسب به اختلاس اردوغان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است اما اردوغان این سند را ساختگی و بی اساس توصیف کرده است.

روز دوشنبه گذشته فایلی صوتی در یوتیوب منتشر شد که گفته می‌شود بخش‌هایی از گفت‌وگوی‌های تلفنی اردوغان و پسرش بیلال در روز ۱۷ دسامبر سال گذشته است.

در این گفت‌وگوهای تلفنی که واقعی بودن آن هنوز تایید نشده است، اردوغان از پسرش خواسته است تمام پول‌هایی را که در پنج خانه مسکونی متعلق به او و خانواده‌اش قرار دارد از این محل‌ها خارج کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها