هلاکت تروریست‌های داعش در کرکوک

هلاکت تروریست‌های داعش در کرکوک
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 17:42

عملیات نیروهای ارتش عراق در جنوب غربی استان شمالی کرکوک، به هلاکت 12 عضو گروهک تروریستی داعش منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با این اقدام، نیروی هوایی ارتش عراق نیز امروز (پنجشنبه) عملیاتی را برای منهدم کردن پایگاه های این گروه مسلح در منطقه کوهستانی حمرین آغاز کرده است.

سایت سومریه نیوز به نقل از محمد خلف الدلیمی فرمانده لشکر 12 ارتش عراق گزارش داد:  نیروهای لشکر 12 امروز عملیاتی را در منطقه وادی ابوالخناجر در 65 کیلومتری جنوب غرب کرکوک اجراء کردند و توانستند 12 عضو مسلح داعش را بکشند.

الدلیمی افزود: دیگر اعضای داعش تلاش می کنند که خود را به منطقه کوهستانی حمرین برسانند و در پایگاه های خود مخفی شوند، ولی نیروهای ارتش همچنان در تعقیب آنها هستند.

فرمانده لشکر 12 ارتش عراق گفت: ارتش امنیت را در همه مناطق شهر الحویجه از جمله منطقه الریاض برقرار کرده است و خبر کوچ خانواده های ساکن منطقه الریاض صحت ندارد؛ خانواده های ساکن این منطقه به زندگی عادی خود ادامه می دهند و مراکز دولتی نیز تا پایان ساعت اداری فعال هستند، اما برخی رسانه های مغرض که خیرخواه ملت عراق نیستند، خبرهایی نادرست درباره اوضاع کشور منتشر می کنند.

الدلیمی همچنین اعلام کرد، نیروی هوایی ارتش عراق نیز با هدف برقرار کردن امنیت در سراسر کرکوک، عملیات گسترده ای را برای تعقیب تروریست ها در منطقه حمرین و دیگر مناطق برای انهدام پایگاه های آنها  آغاز کرده است.

به گفته الدلیمی، ارتش تاکنون 2 دستگاه خودرو و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از تروریست ها به غنیمت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها