داعش از مسیحیان رقــّه "جزیه" می‌گیرد

داعش از مسیحیان رقــّه
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 22:42

گروهک داعش، جزیه گرفتن از مسیحیان شهر رقــّه سوریه و جلوگیری از تعمیر کلیساهای آسیب‌دیده آنان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی موسوم به "دولت اسلام در عراق و شام" (داعش) که شهر رقه در شمال سوریه را در اشغال خود دارد، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای 12 بندی تحت عنوان "حمایت از مسیحیان" (!) هشدار داد که هر کس به این توافق نامه پایبند نباشد، با او به عنوان "دشمن" برخورد خواهد شد.

بر پایه این توافقنامه که بر روی پایگاه اینترنتی گروه های تندرو منتشر شده و مهر داعش پای آن به چشم می خورد، غیر مسلمانان موظف به پرداخت جزیه هستند.

بر پایه مقررات داعش، هر یک از مسیحیان ثروتمندموظف هستند مبلغی معادل ارزش 13 گرم طلای خالص؛ مسیحیان طبقه متوسط نیز نیمی از این مبلغ و مسیحیان فقیر هم یک چهارم این مبلغ را باید بپردازند.

از سوی دیگر، داعش، ممنوعیت هایی نیز برای مسیحیان  - که در این بیانیه از آنان به "نصارا" تعبیر شده - در نظر گرفته است که از آن جمله، ممنوعیت رسم صلیب در اماکن عمومی در بازارها یا اماکنی است که در آن ها مسلمانان حضور دارند. از آن گذشته، استفاده از هرگونه بلندگو یا امکانات صوتی هنگام ادای مناسک مسیحی ممنوع است. داعش همچنین انجام هرگونه مراسم برای مسیحیان خارج از کلیسا را ممنوع اعلام کرد.  

این در حالی است که تروریست های داعش، کلیسای مسیحیان رقه را به تعبیر خود، "مركز دعوت و ارشاد" تبدیل کرده اند!

پیش از آغاز جنگ در سوریه مصادف با ماه مارس سال 2011 ، دست کم یک درصد از جمعیت 300هزار نفری شهر رقه را مسیحیان تشکیل می دادند، اما با آغاز حمله داعش به این منطقه و آتش زدن کلیساها، بسیاری از مسیحی ها از این شهر گریخته اند.

داعش همچنین اعلام کرد که به مسیحی ها اجازه نخواهد داد دیرها و کلیساهای این شهر و نواحی اطراف آن، که در هنگام حمله به این شهر به آتش کشیده شده اند، ترمیم یا تعمیر شود.

علاوه بر همه این ها، مسیحیان شهر رقه حق حمل سلاح ندارند و هرکس از این قوانین سرپیچی کند، سرنوشتی مشابه سرنوشت مخالفان داعش خواهد داشت!

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها