توجیه عجیب وزارت کشور بحرین برای فرار از مجازات

توجیه عجیب وزارت کشور بحرین برای فرار از مجازات
يکشنبه 11 اسفند 1392 - 14:32

اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین، توجیه بیهوده و تعجب برانگیز وزارت کشور در خصوص حمله آشکار به یک مرکز مذهبی هنگام قرائت قرآن و شلیک گاز سمی به سوی عزاداران را به هدف فرار از مجازات دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بخش آزادی ها و حقوق بشر وفاق در بیانیه ای تأکید کرد: این توجیهات، بیانگر فرار از مسئولیت پذیری و تثبیت سیاست فرار مسئولان از مجازات است که وزارت کشور و دیگر نهادهای امنیتی برای اطمینان خاطر به نهادهای ناقض حقوق بشر وابسته خود، در پیش گرفته و آنها را به ادامه نقض حقوق بشر و حملات آشکار به شهروندان و قانون شکنی های آشکار تشویق می کند.
این مرکز درباره ادامه استفاده از گازهای سمی و خفه کننده واقدامات خشونت آمیز و مجازاتهای گروهی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه که به کشته شدن دهها تن از شهروندان بی گناه منجر شده، هشدار داد.
بر اساس این بیانیه، اقدام رژیم آل خلیفه در مجازات گروهی شهروندان بحرینی امر پوشیده ای نیست و بند 1095 گزارش کمیته حقیقت یاب به ریاست شریف بسیونی، بیانگر مجازات گروهی شهروندان با گازهای سمی از طریق شلیک آن به شهرکها و خانه هاست و گزارش شاهدان و دلایلی که این کمیته گرداوری کرده بیانگر این است که بخشی از نیروهای امنیت عمومی از مقدار زیادی از گاز اشک اور استفاده کرده اند که با هدف پراکنده کردن معترضان هیچ تناسبی نداشت.
اداره آزادیها و حقوق بشر وفاق گفت: شرکت آمریکایی (Nonlethal Technologies) تولید کننده گاز اشک آور که بحرین از تولیدات آن استفاده می کند، هشدار داده که نباید از این گازها در اماکن سرپوشیده استفاده کرد زیرا منجر به آتش سوزی می شود و پرتاب مستقیم آن به سوی افراد نیز ممنوع است و نباید در مکانهای محصور و تنگ و شهرکها استفاده شود؛ درحالیکه رژیم بحرین آشکارا در حال توجیه اینگونه اقداماتش است.
این مرکز بحرینی خاطرنشان کرد: نیروهای رژیم بحرین گلوله های گاز اشک آور را مستقیم به سوی مردم نشانه می روند که با آموزشها و هشدارهای شرکتهای تولید کننده و توافقنامه استفاده از آن در تضاد است.
شرکتهای تولید کننده این گازها تاکید دارند که شلیک مستقیم آن موجب جراحت عمیق یا مرگ افراد می شود، که علی الشیخ از جزیره ستره و چند تن دیگر از معترضان بحرینی قربانی چنین اقدامی شدند.
اداره بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین خاطرنشان کرد: سازمان پزشکان حقوق بشر، شانزدهم مارس 2012 گزارشی تهیه کرده و آمار کسانی را که در بحرین به دلیل استنشاق گازهای سمی شهید شده اند، 32 نفر اعلام کرد.
اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق تأکید کرد: نیروهای دولتی علاوه بر شلیک گاز به سوی تظاهرکنندگان در روز، شبانه نیز زنان،کودکان و سالخوردگان بی گناه را در خانه هایشان هدف چنین حملاتی قرار می دهند .
این مرکز تصریح کرد: گزارش های منابع موثق حاکی است شهروندانی که به دلیل استنشاق گازهای اشک آور شهید شده اند قبل از شهادت از عوارض ناشی از این گازها به شدت رنج می بردند. استنشاق این گازها در سال 2011 ماهیانه به شهادت دو نفر منجر شده که در ماه ژانویه به شهادت شش نفر، در فوریه هفت نفر و در ماه مارس به شهادت سه نفر منجر شده است .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها