توپ‌های بارسلونا برای کودکان فلسطینی

توپ‌های بارسلونا برای کودکان فلسطینی
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:46

باشگاه بارسلونای اسپانیا در اعلام همبستگی با جمعی از کودکان فلسطینی در روستای کفرصور نزدیک شهر طولکرم در کرانه باختری، ده توپ اختصاصی این باشگاه را به آنها اهدا کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، پس از اعلام خبری مبنی بر این که "توپ" گروهی از کودکان فلسطینی هنگام بازی فوتبال از دیوار حائل نیروهای اسراییلی عبور کرده و این کودکان به سبب وجود سیم های خاردار از بازگرداندن آن عاجز مانده اند، باشگاه بارسلونا دست به این ابتکار زد. کودکان فلسطینی با ارسال پیامی به سازمان ملل از طریق شبکه های اجتماعی، خواستار بازگرداندن توپ خود شده بودند. 

سایت خبری "روسیا الیوم" با درج این خبر نوشت: "انا البا" یک روزنامه نگار اهل ایالت کاتولونیای اسپانیا، در رساندن این پیام به مسوولان باشگاه بارسلونا سهیم بود و آنان هم از او خواستند تا هدایایی در میان کودکان توزیع کند. این اقدام دو ماه بعد از انتشار خبر مذکور رخ داد.

فدراسیون فوتبال فلسطین نیز از باشگاه اسپانیایی به دلیل این اقدام شایسته، تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می شود که اعضای باشگاه بارسلونا تابستان گذشته در سفری تاریخی تحت عنوان "سفر صلح"، عازم شهر بیت لحم فلسطین شدند. این تیم اسپانیایی مورد استقبال گسترده مردم فلسطین قرار گرفت و ستارگان این باشگاه با وجود مخالفت صهیونیست ها، در ورزشگاه بین المللی دورا در جنوب الخلیل به همراه کودکان فلسطینی تمرین کردند.

پربیننده ترین خبرها