وزیر دفاع:

توانمندی دفاعی ایران عامل ثبات در منطقه است

توانمندی دفاعی ایران عامل ثبات در منطقه است
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 23:11

تهران، العالم - وزیر دفاع کشورمان، توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را عامل امنیت و ثبات منطقه دانست و تاکید کرد: افزایش قدرت موشکی ایران، در راستای بازدارندگی متجاوزین است.

حسین دهقان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، به مناسبت تحویل انبوه موشک های بالستیک به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: توانمندی دفاعی نیروهای مسلح ایران هیچ گونه تهدیدی برای کشورهای همجوار نیست، مهم آن است که قدرت ایران، عامل اساسی امنیت و ثبات منطقه است.

دهقان افزود: نیروهای بیگانه که در منطقه از طریق اشاعه ایران هراسی و اسلام هراسی، برای توجیه موجودیتشان می کوشند، بدانند این توانمندی برای مقابله با هرگونه تعدی و تهدید آماده است. 

 وزیر دفاع اظهار داشت: متخصصان افتخار آفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع با تحویل انبوه موشک های بالستیک قدر، قیام، فاتح 110، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد یک بار دیگر توان و اقتدار صنعت دفاعی را در تامین نیازمندی های نیروهای مسلح به پیشرفته ترین تجهیزات موشکی به نمایش گذاشتند و نشان دادند تحریم های گوناگون و همه جانبه دشمنان که به صورت سخت گیرانه و ویژه در بخش دفاعی اعمال می شود، نتوانسته است کوچکترین خللی در عزم و اراده آنها داشته باشد.

 وزارت دفاع، امروز انبوه موشک های بالستیک قدر، قیام، فاتح 110، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد را که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولیدشده، به نیروهای مسلح تحویل داد.

 یکی از موشک های تحویلی وزارت دفاع به نیروهای مسلح ایران، موشک "قدر اچ 1 یک" است؛ این موشک بالستیک دوربرد برای مقابله با تهدیدهای احتمالی تا برد بیش از 1800 کیلومتر کاربرد دارد و موشک قیام 1 که پیشرفته ترین موشک میانبرد از خانواده قیام است، با سوخت مایع کار می کند و دارای قدرت مانور بسیار بالا می باشد.

امروز همچنین موشک های فاتح 110 و خلیج فارس نیز تحویل نیروهای مسلح کشور شد؛ این موشک ها با دقت بالا در هدف گیری زمینی و دریایی بوده و دارای توان تخریبی بسیار است، هر دو این موشک ها دارای سامانه هدایت به سوی هدف است و پدافند کوتاه برد را پوشش می دهد. 

سامانه تحویلی پدافند هوایی در ارتفاع متوسط (مرصاد) نیز برای مقابله با هواپیمای جنگنده، هواپیماهای بدون خلبان، بالگردها و موشک های کروز است که قدرت تعقیب اهداف به طور غیرمحسوس تا لحظه هدف قراردادن آن را دارد.   

این ششمین محموله از نوع پیشرفته این نوع موشک ها است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آن را دریافت کرده، کما اینکه حجم کوچک این موشک ها، به آنها قابلیت حرکت و مانور بالا می دهد.   

موشکهای قدر، قسام، فاتح 110، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد که تولید داخل است، دقت در هدف گیری، قدرت مانور، توانایی نفوذ به پدافند و رادارهای دشمن، جنگ الکترونیک و هدف قرار دادن همزمان چند هدف را داراست.    

از افتخارات جدید صنایع دفاعی و استراتژیک ایران، این موشکهاست که دارای پیشرفته ترین فناوری بوده و از نسل چهارم است و با سوخت جامد کار می کند، دارای قابلیت رادارگریزی و درگیری در جنگ الکترونیک است، اهداف را با دقت بالا هدف قرار می دهد و میزان اشتباه آن در هدف گیری کمتر از 5 متر است.

16:35-5- tok
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها