نظر نماینده زن عمانی در باره سفر روحانی به مسقط

نظر نماینده زن عمانی در باره سفر روحانی به مسقط
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 19:59

العالم - عضو مجلس شورای مشورتی کشور سلطنتی عمان، دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران از مسقط را موجب استحکام روابط میان ایران و سایر کشورهای عربی - اسلامی منطقه و جهان عرب ارزیابی کرد.

خانم "رحیله عامر الریامیه" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: همانگونه که سفیر ایران در مسقط هم خاطرنشان کرد دولت جدید ایران دست همکاری و برادری به سوی کشورهای منطقه دراز کرده و این حسن همجواری به نفع تمامی کشورهای اسلامی است همچنان که دیدار دکتر روحانی و هیات همراه تاثیر بسزایی در روابط ایران با سایر کشورهای عربی منطقه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که دیدار دکتر روحانی از مسقط باعث افتخار مردم و دولت عمان است، افزود: دیدار رئیس جمهوری ایران از مسقط موجب تحکیم روابط دوستانه فیمابین و همکاری ثمربخش و سازنده میان عمان و ایران خواهد شد.

عامر الریامیه خاطرنشان کرد: سران هر دو کشور بر افزایش روابط دو طرف در زمینه های مختلف مانند روابط تجاری، اقتصادی و مخصوصا در زمینه انرژی، حمل و نقل هوایی و گردشگری تاکید دارند.

وی با اشاره به توافقنامه های متعدد و مهم که میان دو کشور در زمینه های حمل ونقل هوایی و گاز امضا شده تاکید کرد: همکاری صادقانه میان دو کشور و همچنین تمایل مسوولان ارشد دو طرف برای ارتقای سطح همکاری های دو جانبه باعث تحقق بیش از پیش اهداف مردم دو کشور خواهد شد و منبع خیر و برکت در تمام زمینه ها خواهد بود.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه در دیدار رسمی به کشور سلطنتی عمان سفر کرد. در این سفر که دو روز به طول خواهد انجامید مسائل مهم منطقه ای و بین المللی که نزد دو کشور از اهمیت برخوردار است بررسی خواهد شد.
روحانی پس از ورود به عمان با "سلطان قابوس بن سعید" و تعدادی از مسوولان آن کشور دیدار کرد.
دیدار روحانی از عمان به دعوت رسمی سلطان قابوس انجام می شود که اولین دعوت رسمی از سوی یک کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود.
کشور عمان روابط تاریخی و مستحکمی با ایران دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها