نگرانی گزارشگر حقوق بشر درباره وضعیت شیعیان بحرین

نگرانی گزارشگر حقوق بشر درباره وضعیت شیعیان بحرین
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 12:00

گزارشگر ویژه آزادی‌های دینی شورای حقوق بشر، با اشاره به بی‌توجهی آل خلیفه به درخواست وی برای سفر به بحرین، در خصوص نقض حقوق شهروندان بحرینی و به ویژه شیعیان این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز یک شنبه پایگاه خبری العالم، "هنیفر بلفیلد" گزارشگر ویژه آزادی های دینی شورای حقوق بشر، "محمد التاجر" وکیل، "ویلیام بیمن"  استاد دانشگاه و "می خنساء" فعال حقوقی با شرکت در نشستی در شورای حقوق بشر به بررسی اوضاع بحرین پرداختند.

سایت جمعیت "وفاق" بحرین نوشت: گزارشگر ویژه آزادی ادیان شورای حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از   بی توجهی آل خلیفه به درخواستش برای سفر به بحرین، تأکید کرد که حکومت بحرین باید حداکثر تا سه هفته به این قبیل درخواست ها پاسخ بدهد.

وی از کشتار و شکنجه شیعیان بحرینی، تبعیض در حق آنها، به حاشیه راندن و تخریب اموال و مساجد شیعیان و اخراج آنها از مشاغل عمومی به شدت ابراز نگرانی و به مقامات بحرینی توصیه کرد که از تبعیض و به حاشیه راندن طیف های مختلف جلوگیری کنند، و زمینه تعدد گرایی و آزادی دینی را فراهم نمایند.

بلفیلد خاطرنشان کرد: شیعیان قربانیان فراموش شده در اغلب کشورهای دنیا هستند اما در بحرین وضعیت وشرایط خاص و متفاوتی وجود دارد زیرا شیعیان با وجود در اکثریت بودن، اقلیت سیاسی محسوب می شوند و به معتقدات آنها اهانت می شود، مساجدشان ویران شده و به آنها اجازه داده نمی شود که شعائر دینیشان را آزادانه ادا کنند.                      

گزارشگر آزادی ادیان، با بیان این که بحرینی ها همواره گزارش های لازم را از وضعیت خود در اختیار او قرار می دهند، وعده داد که با تمام توان در این زمینه تلاش کند.
"محمد التاجر" نیز در این نشست، به بیان مهم ترین راه حل ها برای پایان دادن به این وضع در بحرین پرداخت و گفت: همه افراد باید از ناسزا و توهین از طریق رسانه های مختلف بپرهیزند؛ و به اصل تعدد گرایی که برابری در بهرمندی از اموال و دارایی های عمومی و حقوق و تکالیف از ارکان آن است، ایمان داشته باشند، و در عین حال روابط انسانی بین اقشار و طوایف مختلف را حفظ و یکدیگر را با وجود اختلافات فیمابین بپذیرند.

وی پیشنهاد کرد که قانونی کامل و دقیق برای مجازات کسانی که به اعمال تبعیض فرقه ای دامن می زنند، تصویب و منابع درسی و تربیتی و تریبون های اطلاع رسانی از هر گونه فرقه گرایی دینی و مذهبی پاکسازی شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها