انصارالله یمن: نیازی به گرفتن صنعا نیست؛ در پایتخت هستیم

انصارالله یمن: نیازی به گرفتن صنعا نیست؛ در پایتخت هستیم
جمعه 1 فروردين 1393 - 22:07

رهبر جنبش انصار الله یمن ( حوثی ها) مقابله با حملات و دفاع از شهروندان را امری مشروع دانست و گفت: ما به دنبال تحت کنترل در آوردن صنعا نیستیم، زیرا در آن حضور داریم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) عصر جمعه در سخنرانی پایانی هفته گرامیداشت شهداء در شهر صعده در شمال یمن تاکید کرد: مقابله با تجاوزگری علیه شهروندان امری مشروع بوده و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.
رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد: متجاوزان و رژیم سابق یمن به زیرپا گذاشتن امت و تسلط کامل بر آنها از منظر طایفه ای دل بسته بودند تا با اینکار شهروندان یمنی را از بین ببرند. یک دلیل برای این تجاوزگری ها این بود که رژیم سابق از حمایت سیاسی بین المللی و منطقه ای برای تجاوزگری خود برخوردار بود.
شمال یمن در ماه های اخیر صحنه حملات گروه های سلفی تکفیری با حمایت برخی طرفهای خارجی به ویژه عربستان سعودی بوده، که این حملات با مقاومت همه جانبه انصار الله و شیعیان حوثی روبرو شده است.
عبدالملک الحوثی ضمن حمایت از طرح مخالفان یمنی در جنوب این کشور، گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد که دیگران با اقدامات جنایتکارانه این طرح را هدف قرار دهند.
وی شهدا را پیشگام در مکتب بخشش، عزت، سربلندی و ثابت قدمی توصیف کرد و گفت: شهدا در جنگی که سران رژیم سابق یمن علیه جنوب به راه انداختند، از جنبه مسئولیت پذیری و دفاع از ارزشها وارد عمل شدند تا برای مقابله با تجاوزگری ها علیه ملت اقدام کنند و با اینکار نقشه هایی را که برای ضربه زدن به  جامعه طرح ریزی شده بود، خنثی کردند.

وی در اشاره به اینکه ملت یمن برای ریشه کن کردن رژیم دیکتاتوری و روی کار آوردن نظامی واقعی و منتخب قیام کردند، تاکید کرد: ملت یمن قیام نکرده است تا ژنرال علی محسن الاحمر را جایگزین علی عبدالله صالح نماید. الاحمر دست راست عبدالله صالح بود و مردم قیام نکردند که نیروهای بانفوذ دیگری را به جای نیروهای بانفوذ دیگری که بخشی از رژیم عبدالله صالح بودند، بگذارند.
عبدالملک الحوثی درباره چند موضوع از جمله سلاح مبارزان انصار الله و درگیری‌های اخیر در منطقه همدان سخن گفت و سران برخی از احزاب و ژنرال علی محسن الاحمر را متهم کرد که به سفرا و سفارتخانه‌های خارجی مراجعه کرده اند تا آنها بیانیه‌ای را بعد از درگیری‌های همدان علیه جنبش انصار الله صادر کنند.
وی با تشریح واقعیت درگیری‌های اخیر در همدان گفت: شبه نظامیان حزب "الاصلاح" جاده‌ها را بستند و کمین زده و عابران را به قتل رساندند و دولت مانند معمول برخورد کرد یعنی اگر متجاوزان جزء حزب اصلاح و علی محسن باشند، شهروند درجه یک هستند و اگر نباشند، متهم کردن آنها واجب است.
عبدالملک الحوثی درباره ادعای مطرح شده ضد مبارزان انصار الله مبنی بر حرکت به سمت شهر صنعا پایتخت یمن برای کنترل آن گفت: ما نمی خواهیم این شهر را به کنترل درآوریم زیرا ما اصلا در این شهر حضور داریم و پیروان مسیر قرآنی ما در اینجا هستند.
وی بار دیگر از نیروهای سیاسی دعوت کرد تا آشتی ملی فراگیر را دردستور کار قرار داده و دستاوردهای گفت وگوی ملی را اجرا کرده و دولتی جدید برای برعهده گرفتن این امر تشکیل دهند.
رهبر جنبش انصار الله بر اهمیت ایجاد یک دولت واقعی به عنوان اولویت ضروری پیش از پرداختن به مسائل جزئی تاکید کرد.
وی به شش جنگ رژیم سابق یمن علیه استانهای شمالی این کشور و کشته شدن وحشیانه بیش از 600 زن و کودک در ششمین جنگ علیه صعده پرداخت و گفت: ما در آن زمان حتی یک کلمه از شورای امنیت یا سازمان ملل یا قدرت های بانفوذ منطقه ای و بین المللی درقبال این جنایات نشنیدیم. ما نشنیدیم که کسی این جنایات را محکوم کرده یا بیانیه ای علیه آن صادر کرده یا علیه رژیم سابق موضعگیری کند زیرا این جنگ از حمایت آمریکا برخوردار بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها