ارتش سوریه در راه تکمیل طرح مبارزه با تروریستها

ارتش سوریه در راه تکمیل طرح مبارزه با تروریستها
جمعه 15 فروردين 1393 - 14:21

دمشق (العالم)- کارشناس نظامی سوری گفت: پیروزی ارتش این کشور در عملیات علیه گروه های مسلح در منطقه "کَسَب" شمال لاذقیه تکمیل طرحی است که ارتش در زمینه سرکوب تروریست ها و مبارزه با آنان در پیش گرفته است.

"ثائرابراهيم" روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم در هر منطقه، بر روند مبارزه با تروریسم در همه اراضی سوریه و نیز در امتداد محور مقاومت تاثیر مثبت می گذارد.

خبرنگار العالم در سوریه نیز گزارش داد: نیروهای ارتش بعد از عملیات نظامی درشهر حلب موفق شدند کنترل تپه و پادگان نیروی دفاع هوایی در منطقه شیخ نجار در شرق این شهر را به دست بگیرند و در این عملیات چند ساعته، تعدادی از عناصر مسلح را به هلاکت برسانند.

همچنین پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت چند منطقه در ریف لاذقیه ادامه یافت و مواضع عناصر مسلح را در روستاهای غوطه شرقی والقلمون در ریف دمشق هدف حمله قرار دادند.

براساس این گزارش، درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح همچنان ادامه دارد و دامنه این درگیری ها گسترش یافته است.

در حلب نیز درگیری ها ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه کنترل تپه و پادگان استراتژیک نیروی هوایی درمنطقه شیخ النجاردر شرق حلب را در دست گرفته اند و مواضع گروه های مسلح را در اطراف این منطقه هدف قرار داده اند.

نیروهای یگان ویژه نیز از چند محور به این منطقه حمله و به تعقیب گروه های مسلح مبادرت کردند و تا منطقه "الطعانه" پیش رفتند و به طور کامل این منطقه را به محاصره خود درآوردند.

در ریف لاذقیه نیز درگیری ها به شدت ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه به پیشروی به سمت منطقه کمین شرقی مشرف بر مناطق ربیع و الکبیر ادامه می دهند و در این حال، درگیری ها در اطراف جبل النسر که بر نبع المر و مرزهای ترکیه مُشرف است، ادامه دارد.

خبرنگار العالم در سوریه همچنین گزارش داد که حملات عناصر گروه های مسلح به غیرنظامیان در اغلب مناطق دمشق ادامه دارد و چندین خمپاره به اطراف میدان اموی ها و منطقه الجمارک و منزلی نزدیک باغ الجاحظ اصابت کرد که به زخمی شدن چند شهروند و وارد شدن خسارت های مالی منجر شد.

ارتش سوریه همچنین به تعقیب عناصر مسلح در روستاهای غوطه شرقی، ریف غربی، جوبر و منطقه القلمون با توجه به جغرافیای این مناطق که نوع خاصی از مبارزه را می طلبد، ادامه می دهد.

MKH-4-07:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها