اسد: بحران در نقطه عطف خود به نفع سوریه است

اسد: بحران در نقطه عطف خود به نفع سوریه است
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 20:31

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه بحران این کشور در نقطه عطف خود به نفع سوریه قرار دارد، تأکید کرد: دولت تلاش خواهد کرد ابتدا امنیت و ثبات را به مناطقی که بیشتر از سوی تروریست‌ها هدف قرار گرفته‌اند بازگرداند؛ و پس از آن به تعقیب گروهک های تروریستی و حلقه های پنهان بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه دمشق روز یکشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، دیدار کردند.
در این دیدار بشار اسد تأکید کرد، جنگ فکری و تلاش ها برای نابودی یا تغییر هویت ملت ها، یکی از خطرناک ترین انواع حملات استعماری است که با آن مواجه هستیم و جهان عرب براساس ایدئولوژی مبنتی بر همراهی ملی گرایی عربی و اسلام استوار شد و این امر، تأکید بر اصل مذکور را به یکی از مهم ترین اصول بازیابی امنیت و ثبات فکری و اجتماعی جامعه ما تبدیل کرده است.
رئیس جمهور سوریه افزود: غرب، تلاش کرد تا این ایدئولوژی را از صحنه خارج نماید تا بتواند منطقه و جایگاه کشورهای عربی را به کنترل خود درآورَد. اما از آنجا که در دستیابی به این هدف با شکست مواجه شد تلاش کرد تا جوهر ایدئولوژی ما را دستخوش تغییر نماید.
اسد تأکید کرد: سوریه نه تنها به علت موقعیت ژئوپلتیک مهم آن، بلکه به علت سابقه و جایگاه تاریخی مهم و تأثیر فراوان آن در جهان عرب از سوی دشمنان آماج حمله قرار گرفته است و توطئه اخیر، با هدف تلاش برای نابودی استقلال سوریه در تصمیم گیری ها و تضعیف آن جهت وادار کردن این کشور به ایجاد تغییر در سیاست هایش در جریان است و این بدان سبب است که سیاست های اتخاذ شده توسط دولت سوریه، در راستای منافع ملت و برخلاف منافع امریکا و غرب در منطقه است و این امر، حضور رژیم صهیونیستی به عنوان یک عامل اصلی در حمایت از گروههای تروریستی را تبیین می نماید.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پایان با اشاره به نقطه عطف کنونی در سیر بحران سوریه از نظر نظامی و دستاوردهای پیاپی ارتش و نیروهای این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم گفت: امروزه شاهد مصالحه های مردمی و افزایش آگاهی شهروندان از حقیقت توطئه ای هستیم که کشور با آن مواجه است. در چنین وضعیتی نظام تلاش می کند تا امنیت و ثبات را به مناطقی که بیشتر از سوی تروریست ها، هدف قرار گرفته اند، بازگرداند و پس از آن با خیال آسوده به تعقیب گروهک های تروریستی و حلقه های پنهان بپردازد.
 

پربیننده ترین خبرها