توصیه مالکی در آغاز انتخابات پارلمانی عراق

توصیه مالکی در آغاز انتخابات پارلمانی عراق
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 - 09:28

نخست وزیر عراق در نخستین لحظات پس از آغاز انتخابات، با حضور در مرکز رأی گیری هتل "الرشید" در مرکز بغداد رأی خود را به صندوق انداخت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" پس از انداختن رأی خود به صندوق، از مردم عراق خواست بهترین را انتخاب کنند.
وی شرکت در انتخابات را سیلی محکمی به گوش تروریسم توصیف کرد.

مالکی با اشاره به حضور بسیار گسترده نیروهای امنیتی در انتخابات، تأکید کرد که نیروهای امنیتی دیروز حسن نیت خود را به مردم ثابت کردند.

نخست وزیر عراق گفت: عراق جدید باید به سوی اکثریت سیاسی پیش برود و دموکراسی توافقی از نظر برخی، بدتر از سهمیه‌بندی طایفه‌ای است.

مالکی تأکید کرد: پیروزی ما قطعی است، و ما با هر فراکسیونی که به عراق یکپارچه ایمان داشته باشد و مخالف باندبازی است، ائتلاف می کنیم.

مالکی همچنین در خصوص اوضاع فلوجه خاطرنشان کرد که مشکل این شهر به زودی از نظر سیاسی و نظامی حل می‌شود.

رأی گیری از عراقی های مقیم خارج از این کشور یکشنبه و دوشنبه گذشته با استقبال بسیار خوب شهروندان عراقی انجام شد.

دیروز هم نیروها و کارکنان نهادهای امنیتی و بیمارستانها و زندانیان در عراق رأی خود را به صندوق انداختند.

انتخابات پارلمانی مهم ترین رویداد در عراق محسوب می شود، زیرا نتایج آن به تعیین رئیس جمهور، نخست وزیر و ترکیب کابینه منتهی می شود.

با وجود تهدیدهای امنیتی و انفجارها و حملات تروریستی در روزهای اخیر، کارشناسان باتوجه به دعوت مراجع و احزاب و گروه های سیاسی عراق از مردم، پیش بینی کرده اند مردم در این انتخابات حضور چشمگیری را رقم بزنند.

کمیته عالی انتخابات عراق برای نخستین بار در داخل این کشور جهت شرکت شهروندان در انتخابات پارلمانی برای آنان کارت الکترونیک صادر کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها