تهدید "انصاربيت المقدس" در آستانه انتخابات مصر

تهدید
دوشنبه 15 ارديبهشت 1393 - 10:47

گروه تروریستی موسوم به "انصار بیت المقدس" مسؤولیت دو حمله‌ای که روز جمعه در آستانه شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصر انجام شد، به عهده گرفت و هشدار داد که حملات بیشتری را ساماندهی خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این گروه تروریستی در بیانیه‌ای، مسؤولیت حمله به نیروهای امنیتی و اتوبوس گردشگران در استانی در جنوب سینا را به عهده گرفت.
این گروه تروریستی در بیانیه خود تأکید کرد که به حملات خود ادامه خواهد داد.
روز جمعه در حمله به پست بازرسی پلیس و ارتش مصر در شهر "الطور" (جنوب سینا) یک سرباز کشته و 5 پلیس زخمی شدند و تقریبا همزمان در حمله‌ای به یک دستگاه اتوبوس در جاده منتهی به منطقه "مجاوره" 5 کارگر زخمی شدند.
گروه موسوم به انصار بیت المقدس پیشتر نیز مسؤولیت چند حمله را به عهده گرفته بود که مهمترین آنها دو انفجاری است که یکی در ماه دسامبر گذشته اداره امنیت استان القهلیة در شهر المنصوره را هدف قرار داد و دیگری در ماه ژوئن 4014 اداره امنیت در مرکز قاهره را هدف گرفت.
شایان ذکر است از زمان برکناری "محمد مرسی" رییس جمهور اخوانی مصر، در سوم ژولای گذشته تا کنون، نزدیک به 500 نفر از نیروهای امنیتی مصر در حملات افراد مسلح کشته شده اند.
انتخابات مصر تنها با دو نامزد یعنی "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع پیشین مصر و "حمدین صباحی" از فعالان چپگرا و انقلابی، در روزهای 5 و 6 خرداد ( 26 و 27 ماه مه) برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها