روحانی بحرینی: به جای هر مسجد ویران شده دو مسجد میسازیم

روحانی بحرینی: به جای هر مسجد ویران شده دو مسجد میسازیم
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 14:06

یکی از روحانیون بحرینی تاکید کرد: بی احترامی و تعرض به مساجد از نظر شرعی و قانونی جایز نیست و گواه دیگری بر ستم مذهبی رژیم آل خلیفه علیه بحرینیها است و این رژیم باید بداند که ما به جای هر مسجد ویران شده دو مسجد خواهیم ساخت.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ محمد المنسی تاکید کرد: احداث مساجد تخریب شده در مکانی غیر از مکان اصلی آن اگر چه نزدیک به محل قبلی باشد، صفت مسجد بودن مکان اصلی را از بین نمی برد و موجب نمی شود با گذشت زمان ما از خواسته خود صرف نظر کنیم.

وی با تاکید بر شکست آل خلیفه در زمینه توسل به تخریب مساجد و تغییر کاربری زمین مساجد تخریب شده، گفت: با ایستادگی و پایداری مردم، به جای هر مسجد دو مسجد حتی اگر نزدیک و مجاور یکدیگر باشند، درمکان دیگر احداث خواهد شد.

المنسی خاطرنشان کرد: براساس احکام شرعی، مساجد جزو موقوفات شرعی است و تعدی بدان با کم کردن از مساحت یا تغییر کاربری مساجد تخریب شده، جایز نیست.

وی گفت: رژیم بحرین درجنایت تخریب مساجد دست دارد و به جای مساجد بناهای دیگری احداث می کند و احداث برخی مساجد تخریب شده را متوقف یا به تاخیر می اندازد.

این روحانی بحرینی افزود: رژیم آل خلیفه مساحت چندین مسجد تخریب شده مانند مسجد مومن در منطقه النویدرات را کم کرد و به جای مسجد تخریب شده ابوذرغفاری در ناحیه البربوره از توابع النویدرات، پارک بازی احداث کرد و محل احداث برخی مساجد تخریب شده مانند مسجد البربغی و عین رستان در عالی و مسجد الحسن العسکری در فلکه 21 را به جای دیگری منتقل کرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها