شبکه سعودی سربازان لبنانی را شبه نظامی خواند !

شبکه سعودی سربازان لبنانی را شبه نظامی خواند !
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 09:45

شبکه سعودی "العربیه" با پخش یک فیلم، برخی از سربازان ارتش لبنان را به تعدی و تعرض به عناصر سوری متهم کرد که در یکی از مراکز ایست و بازرسی در شهر عرسال دستگیر شده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این شبکه سعودی همچنین مدعی شد، "حزب الله متهم به شکنجه مخالفان سوری است".
شبکه العربیه در ادامه به هدف افزایش حملات خود علیه حزب الله و ارتش لبنان، فردی به نام "طارق شندب" استاد حقوق بین الملل را از بیروت روی خط خود آورد. شندب هم در اظهارات خود ادعاهای زیادی را علیه حزب الله در ارتباط با جنگ سوریه مطرح کرد، و موضع سیاسی حزب الله را حقوقی ندانست.
وی همچنین ارتش لبنان را متهم کرد که از شبه نظامیان استفاده می کند.
این فرد که به عنوان کارشناس لبنانی مهمان شبکه سعودی العربیه بود، ادعا کرد: "ارتش لبنان نیز از اتهام شکنجه به دور نیست، بویژه که عناصر شبه نظامی ارتش، عناصر دستگیر شده در جریان نبرد عبره را شکنجه کرده اند."
سایت خبری تحلیلی "الحدث نیوز" نوشت: "این اظهارت شندب در شبکه العربیه، اهانت به ارتش لبنان و آزمونی برای نهاد قضایی لبنان به منظور پیگرد قضایی شندب، به اتهام تحقیر نهاد نظامی و خدشه وارد کردن به وجهه آن در یک شبکه تلویزیونی عربی و در برابر افکار عمومی به شمار می رود."

اتهامات این شبکه سعودی به ارتش لبنان درحالی است که از آغاز بحران و جنگ در سوریه، گروه های تروریستی در این کشور تا کنون ده ها خودروی بمبگذاری شده را از طریق مرز وارد لبنان کرده و جنایتهای خونباری را مرتکب شده اند.

ارتش لبنان با افزایش فعالیتهای خود در مناطق مرزی، بارها مانع از ورود این خودروها و عناصر مسلح از سوریه شده است.

پربیننده ترین خبرها