افشای توطئه جدید لندن و ریاض علیه سوریه

افشای توطئه جدید لندن و ریاض علیه سوریه
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 12:45

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، از توطئه انگلیس و عربستان و تلاش آنان برای تدوین قطعنامه های بین المللی به منظور اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان و ارجاع پرونده این کشور به دادگاه کیفری بین المللی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بشار جعفری نماینده دائم سوریه درسازمان ملل همچنین نسبت به تلاش کشورهای تولیدکننده نفت برای فشار بر افراد و کشورهای مختلف در این زمینه هشدار داد.

الجعفری افزود: برخی پایتختهای غربی و عربی از زمان اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه دچار اختلال های روانی شده اند و این اختلال به سازمان ملل متحد انتقال و در پیش نویس قطعنامه مورد نظر فرانسه درخصوص ارجاعه پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین المللی که توسط روسیه و چین وتو شد، عینیت یافت.

وی تصریح کرد: غرب با وجود اینکه می دانست روسیه پیش نویس قطعنامه فرانسه را وتو می کند، از آن حمایت کرد چون لندن در پشت پرده شورای امنیت در حال تهیه پیش نویس دیگری است که خطرناکتر از قبلی بوده و درباره ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین المللی به دلایل انسانی است.

الجعفری گفت: عربستان در تلاش برای تهیه پیش نویس یک قطعنامه برای ارایه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور مداخله در امور سوریه - بدون کسب موافقت شورای امنیت- در زمینه لغو عضویت دولت دمشق و اعطای کرسی آن به ائتلاف مخالفان خارج نیشن سوری است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به طرح عربستان افزود: پول کشورهای عرب حوزه خلیج فارس محرک اصلی اندیشه سیاسی در بسیاری از مکاتب سیاسی غرب است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها