بازیگر سوری: سوریه را بخاطر اسرائیل نابود می کنند

بازیگر سوری: سوریه را بخاطر اسرائیل نابود می کنند
جمعه 9 خرداد 1393 - 21:29

"درید لحام" بازیگر معروف سوری گفت: دشمنان، سوریه را به خاطر آرامش رژیم صهیونیستی نابود می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لحام روز جمعه در گفت وگو با سایت "المصری الیوم" اظهار داشت: هرگز سوریه را ترک نمی کنم حتی اگر کاخهایی از طلا به من بدهند، وضعیت من مانند 20 میلیون سوری در داخل کشور است.
این بازیگر معروف سوری خاطرنشان کرد: کشورهای عربی به حل بحران سوریه کمک نمی کنند زیرا اگر کشورهای عربی و اتحادیه عرب واقعا به این موضوع فکر می کردند سوریه به چنین وضعیتی گرفتار نمی شد.
وی تصریح کرد: کشورهای متخاصم اعم از عربی و غیرعربی، رویدادهای سوریه را فرصتی برای نابودساختن این کشور به عنوان بخشی از خط مقاومت یافتند لذا سیل سلاح، پول و تروریست از 80 کشور جهان به سوریه سرازیر شد؛ کشورهایی که برخی از آنان اصلا کلمه دموکراسی را نشنیده اند، تمام اینها به خاطر (رژیم) اسرائیل انجام شد.
لحام درباره بحران آوارگان سوری افزود: دمشق تنها شهر در جهان است که محله ای به نام "مهاجرین" دارد، چون از تمام ملتها به این سرزمین آمدند، لذا بسیار دردناک است که اکنون مردم سوریه آواره شوند، همچنین ما به قتل و ویرانی عادت نداریم اما گروه هایی آن را برای سوریه به ارمغان آوردند که با جامعه و اخلاقیات مردم سوریه در تضادند.
وی  درباره موضع ترکیه درقبال انقلاب ها در کشورهای عربی، مداخله در امور سوریه و رفتار قطر با همسایگانش گفت: سال های 2009 و 2010، حکام ترکیه و قطر سفرهای دوستانه ای به سوریه داشتند که باعث شد حتی این دو کشور را برادر بنامیم؛ ولی در آن زمان ماهیتشان را نشناخته بودیم.
این بازیگر معروف سوری افزود: حالا برخی از کشورها و سیاستمداران به نام مردم سوریه سخن می گویند در حالی که هیچ طرفی از مردم سوریه نمی پرسد که چه می خواهند.
وی خاطرنشان کرد: آنها کنفرانس هایی به نام دوستان سوریه برگزار می کنند در حالی که هیچ کس نمی پرسد آیا اصلا ما دوستی با آنان را می پذیریم؟ تمام این اقدامات علیه سوریه، به خاطر حمایت این کشور از مقاومت و خشنودی تل آویو است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها