تازه‌ترین گزارش العالم از عملیات ارتش سوریه در حلب

شنبه 17 خرداد 1393 - 21:57

ريف حلب، العالم – نیروهای ارتش سوریه مرحله جدیدی از عملیات نظامی خود درشهر حلب را با هدف محاصره این شهر از سمت جنوب و جدا کردن بخش جنوبی از بخش غربی به منظور بستن راه‌های کمک‌رسانی به عناصر مسلح آغاز کردند.

"ربيع كلوندي" خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در عملیات نظامی خود در شهر حلب در شمال سوریه و حومه جنوبی حلب، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافتند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با آغاز عملیات در منطقه ای در حلب که دکل هواشناسی در آن واقع است، عناصر مسلح را غافلگیر کردند. همچنین یگان های دیگری از ارتش سوریه عملیات خود را از محور روستای حدادین و محور سکلایا به سمت منطقه الخانات آغاز کردند و بعد از به دست گرفتن کنترل این منطقه، از سمت غرب به سمت قلعه نجم پیشروی کردند و کنترل این قلعه را در دست گرفتند.
خبرنگار العالم همچنین از کشف و انهدام تونل ها، تجهیزات، نفربرها و تانکرهای حامل سوخت گروه های مسلح خبر داد و گفت که تعدادی از عناصر مسلح با تابعیت های غیرسوری دراین درگیری ها کشته شدند.
یک نظامی سوریه گفت: " ما اکنون در کوه های عزان و در مجاورت گردان موشک ها و تپه الشهید هستیم و نیروهای ارتش از این منطقه بر روستاهای الوضيحي، عزان، الطين والصفيرا  کنترل دارند.
وی افزود: دو روز پیش، گروه های تروریستی مسلح از روستای الطین و عزان به سمت تپه عزان حمله ور شدند، اما نیروهای ارتش توانستند مانع از نفوذ و پیشروی آنان شوند.
خبرنگار العالم گزارش داد که حدود 10 کیلومتر تا جاده بین المللی حلب – دمشق فاصله است و نیروهای ارتش به زودی خود را به این جاده خواهند رساند و ریف جنوبی حلب را به طور کامل از سلطه گروه های مسلح خارج خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در نتیجه این عملیات نیروهای ارتش کنترل گردان دفاعی هوایی را که در بلندی های واقع در کوه عزان مستقر است، در دست گرفتند.
کوه عزان از سمت غرب بر روستاهای عطین، الحاضر و الزُربه که زیر آتش نیروهای سوریه قرار دارد، مشرف است.
خبرنگار العالم افزود: نیروهای ارتش سوریه با بستن راه های کمک رسانی به عناصر مسلح در ریف جنوبی و ریف غربی شهر حلب، و نیز تکمیل محاصره عناصر مسلح موجود در داخل شهر حلب به پیروزی های بیشتری دست خواهند یافت.


6/7- 15:30

پربیننده ترین خبرها