120 کشته در جنگ تروریست های سوریه

120 کشته در جنگ تروریست های سوریه
يکشنبه 18 خرداد 1393 - 18:55

العالم- درگیری گروههای تروریستی در دیر الزور سوریه هفته گذشته دست کم 120 کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه،ادامه جنگ خونین میان گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از یک سو و "جبهه النصره" و هم پیمانهایش از سوی دیگر باعث شد تنها در هفته گذشته دست کم 120 تن از دو طرف به هلاکت برسند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که داعش در حومه غربی دیرالزور توازن خود را بازیافته و کنترل 7 روستا را به دست گرفته است. همچنین حضور نظامی خود را در نزدیکی میدان "الحلبیه" در ورودی شمالی این شهر تثبیت می کند. این اتفاقات بعد از عقب نشینی ناگهانی گروه موسوم به "مجلس شورای مجاهدین" روی داد. درحالی که جبهه النصره نیز از سوی دیگر از کشته شدن یکی از مهم ترین سرکردگان خود در درگیری با داعش به نام "ابوفیصل الشرعی" در "الحریجیه" خبر داده است.

"حسن الحسن" کارشناس نظامی سوری به شبکه خبری العالم گفت: همه این گروه های تروریستی یا از طریق نفوذ به شبکه تماس هایشان و یا به صورت مستقیم مورد جاسوسی قرار می گیرند و از این رو اعتماد میان این گروهها از بین رفته است.

از سوی دیگر ارتش سوریه در حومه دمشق پیشروی هایی در منطقه "سوق الهال" در "جوبر" به دست آورده و حلقه محاصره در اطراف "ملیحه" را به اطراف شهرک های مجاور کشانده است. در این منطقه درگیری های شدیدی در جاده "جسرین" وجود دارد.

درگیری های ارتش با تروریست های "جیش الاسلام"، "لواء القعقاع" و "اتحادیه اسلامی سربازان شام" در "النشابیه" و "دیرالعصافیر" به کشته شدن بیش از 24 تروریست از اتباع اردن، قطر و عربستان منتهی شد.

در ملیحه، ارتش سوریه پیش روی های تازه ای در محور شمالی داشت و توانست ضمن انهدام کامل سنگرها و سازه های تروریست ها به تعدادی از ساختمان های این منطقه سیطره یابد که مهم ترین آنها کارخانه لاستیک سازی و اتاق عملیات تروریست ها بود.

حسن الحسن با تاکید بر این که گروههای تروریستی تحت مراقبت کامل ارتش هستند، افزود: در تاکتیک خود در جنگ با تروریست ها مانند مبارزه با مار عمل می کنیم و به جای آن که چندین ضربه به بدن مار وارد کنیم سرش را شناسایی کرده و با یک ضربه آن را از پای در می آوریم.

در جنگ روانی ارتش با تروریست ها که از 2 ماه پیش آغاز شده، خسارت های سنگینی به این گروه ها وارد شده و بیش از 300 تن از اعضای آنها شامل 25 تن از فرماندهان میدانی به هلاکت رسیده اند. "محی الدین علوش" فرمانده عملیاتی لشکر "نسورالشام" وابسته به جیش الاسلام آخرین فرمانده تروریست ها است که به دست ارتش سوریه به هلاکت رسیده است.

پربیننده ترین خبرها