آمادگی 100 شهادت طلب برای مبارزه با داعش

آمادگی 100 شهادت طلب برای مبارزه با داعش
جمعه 6 تير 1393 - 17:46

کمیته بسیج مردمی استان نجف روز جمعه اعلام کرد: تعداد داوطلبین جهاد کفائی که به دعوت مرجعیت لبیک گفته اند به 5 هزار نفر در شهر نجف رسیده و در میان آنها 100 نفر شهادت طلب هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هشام السیلاوی" عضو کمیته بسیج مردمی استان نجف اشرف به پایگاه "السومریه نیوز" گفت: تعداد داوطلبین جهاد کفائی که به دعوت مرجعیت لبیک گفته اند طی 10 روز گذشته به حدود 5000 نفر رسیده که در میان آنها حدود 100 شهادت طلب هست.

"علی المریعی" یکی از روحانیون نجف هم گفت: داوطلبان منتظر فرمان هستند تا در صورتی که جهاد کفائی محقق نشد؛ با فتوای جهاد عینی علمای دین، به سوی جبهه های جنگ حرکت کنند.

سرگرد "شاکر" فرمانده گردانهای "عاشورا" نیز افزود: در دوره اول 400 نفر آموزش دیده اند و هم اکنون ما در حال آموزش 450 داوطلب دیگر در دوره دوم هستیم.

دولت مرکزی عراق اعزام 500 نفر داوطلب از نجف به جبهه های درگیری با تروریست های داعش را کافی دانسته است، اما عشایر بیش از یک هنگ مسلح تشکیل داده اند و منتظرند با هماهنگی کمیته های بسیج مردمی به جبهه های جنگ اعزام شوند.

مرجعیت دینی عراق 13 ژوئن ( 23 خرداد ) از کسانی که قادر به حمل سلاح و جنگ با تروریست ها هستند، دعوت کرد تا برای نبرد با تروریست ها به نیروهای امنیتی بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها