آغاز مذاکرات ایران و 5+1 دروین

آغاز مذاکرات ایران و 5+1 دروین
پنج‌شنبه 12 تير 1393 - 13:58

العالم - نشست افتتاحیه ششمین دور مذاکرات رسمی ایران و 1+5 امروز (پنجشنبه) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ریاست این دور از مذاکرات را محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارحی اتحادیه اروپا برعهده دارند و قرار است در آن هیات های مذاکره کننده در باره نگارش متن توافق جامع هسته ای تبادل نظر کنند.

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه هنگام ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما در مرحله قبل وارد نگارش متن شدیم اما در این مرحله نیز دوستان درمورد برخی از موضوعات اختلافی گفت و گو خواهند کرد تا در این مرحله که آخرین دور از مذاکرات قبل از پایان فرصت ٢٠ جولای خواهد بود به توافق نهایی برسیم.

محمد جواد ظریف افزود : اگر طرف مقابل اراده سیاسی برای توافق داشته باشد ما با آمادگی کامل آمده ایم؛ البته زیاده خواهی را مانع پیشرفت مذاکرات می دانیم و معتقدیم تحمیل عقاید جایی در مذاکرات ندارد.

روز گذشته و در اولین روز از مذاکرات وین ٦ دیدار دو جانبه ظریف واشتون و همچنین مذاکرات سه جانبه ظریف اشتون و ویلیام برنز معاون وزیر امور هارجه امریکا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

منابع خبری از احتمال رایزنی دوجانبه هیأت‌های ایران و آمریکا در هتل محل اقامت روسای هیأت‌ها (پله کوبورگ) پس از نشست افتتاحیه ششمین دور  مذاکرات خبرداده اند.

پربیننده ترین خبرها