مرجعیت دینی عراق خواستار پایان بحران سیاسی شد

مرجعیت دینی عراق خواستار پایان بحران سیاسی شد
جمعه 13 تير 1393 - 17:15

مرجعیت دینی در عراق از ناکامی مجلس نمایندگان عراق در انتخاب هیات رییسه ابراز تأسف کرد و خواستار تسریع در تشکیل دولت و افزایش تلاش ها برای پایان دادن به بحران سیاسی کنونی عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الصافی" نماینده مرجعیت دینی در نجف اشرف خطبه های نماز جمعه در صحن مرقد حضرت امام حسین (ع) گفت: سه شنبه گذشته اولین جلسه مجلس نمایندگان جدید براساس قانون اساسی تشکیل شد و مردم خوش بین بودند که مجلس در اولین جلسه خود موفق می شود ولی شکست در انتخاب هیات رییسه ناامید کننده و تأسف آور بود.

احمد الصافی افزود: از فراکسیون های مجلس نمایندگان انتظار می رود که تلاش بیشتری برای پایان دادن به بحران سیاسی عراق در آینده بسیار نزدیک از خود نشان دهند و به وظایف سنگین خود در این مرحله حساس کشور عمل کنند.

به نوشته پایگاه السومریه نیوز، نماینده مرجعیت دینی اعلام کرد: تسریع در تشکیل دولتی ملی و توافقی براساس قانون اساسی بسیار مهم و لازم است که رؤسای جمهوری، مجلس نمایندگان و دولت با همدیگر همکاری و هماهنگی کنند.

احمد الصافی درباره سوء استفاده از آوارگی مردم برای تغییر ترکیب جمعیتی برخی مناطق عراق هشدار داد و از دولت بغداد خواست که به امور آوارگان رسیدگی کند.

وی افزود: ده ها هزار نفر از شهروندان ترکمن، شِبِک، مسیحی و ... هم به علت تسلط تروریست ها بر برخی شهرها و روستاهای استان نینوا و دیگر استان ها، آواره شده اند و این روزها اوضاع سختی را پشت سر می گذرانند.

الصافی با بیان اینکه تلاش هایی که تاکنون برای رفع نیازهای آوارگان انجام شده است، در حد مطلوب نیست، تاکید کرد که دولت بغداد، دولت محلی منطقه کردستان عراق و سازمان های بین المللی موظفند بیش از پیش به امور آوارگان رسیدگی کنند و آنها را به مناطق سکونت خود پس از برقراری امنیت و آرامش برگردانند و آوارگان عراقی نباید بهانه ای برای تغییر ترکیب جمعیتی برخی مناطق شود.

نماینده مرجعیت دینی در نجف اشرف همچنین بر لزوم ساماندهی حمل اسلحه و دقت در جذب نیرو برای مبارزه با گروه های تروریستی تأکید کرد و گفت: شرایط حساس عراق ایجاب می کند که همگان به خصوص شخصیت های سیاسی از هر گونه اظهارات تنش زا و بحران آفرین اجتناب کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها