مالکی از نخست وزیری صرف نظر نمی‌کند

مالکی از نخست وزیری صرف نظر نمی‌کند
جمعه 13 تير 1393 - 20:09

نخست وزیر عراق تاکید کرد که در راستای وفاداری به آرای رای دهندگان، هرگز از نامزدی برای پست نخست وزیری برای سومین دوره متوالی، صرف نظر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: هرگز از نامزدی پست نخست وزیری صرف نظر نمی کنم.

وی افزود: پست نخست وزیری حق ائتلاف دولت قانون است که بیشترین کرسی های پارلمان را در مقایسه با سایر تشکل های سیاسی در انتخاباتی سالم و شفاف بدست آورده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: اجازه تحمیل کردن شروط از سوی هر طرفی که باشد، نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: هیچ طرفی حق ندارد برای ائتلاف دولت قانون شرط تعیین کند زیرا این به معنای دیکتاتوری است و ما آن را قاطعانه و با قدرت رد می کنیم.

نوری مالکی بر ادامه نبرد تا شکست دادن نهایی دشمنان عراق و ملت این کشور تاکید کرد و گفت: وفاداری به آرای رای دهندگان ایجاب می کند که به آنها وفادار باشم و در این دشواری عراق در کنار آنها بایستم و به خودم اجازه نمی دهم هرگز که از این امانتی که به دوش من گذاشته اند، شانه خالی کنم.

وی تاکید کرد: سرباز مدافع منافع عراق و ملت آن در مقابله با گروه ترویستی داعش و همپیمانان بعثی و نقشبندی آنها که دستورالعمل های خارجی مشکوک را اجرا می کنند، باقی خواهم ماند؛ دستورالعمل هایی که برکسی پوشیده نیست.

مالکی گفت: با خداوند پیمان بسته ام که درکنار نیروهای مسلح و دواطلبان تا شکست دادن نهایی دشمنان عراق و ملت این کشور مبارزه کنم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها