ویدیو؛ نخستین خطبۀ "خلیفه" در نمازجمعۀ اجباری

شنبه 14 تير 1393 - 21:48

گروه تروریستی "داعش" فیلمی را از نخستین حضور علنی خلیفه خود منتشر کرده است که در آن مردم را به اطاعت از خویش فرا می خواند؛ سخنگوی وزارت کشور عراق در مقابل این فیلم را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در یک فایل ویدیویی که در سایت های نزدیک به تکفیری ها منتشر شده، شخصی که او را "خلیفه ابراهیم" یا همان ابراهیم عواد البدری مشهور به "ابوبکر بغدادی" معرفی کرده اند، در یکی از مساجد شهر موصل، در حالی که عبا و عمامه ای سیاه بر تن دارد، بر روی تریبون خطبه می خواند.

وی در بخشی از سخنان خود که حدود 15 دقیقه به طول انجامید، مدعی شده که "ما فرمان یافته ایم برای برپایی دین، با دشمنان خدا بجنگیم... و این کار جز با نیرو و قدرت محقق نمی شود".

خلیفه تروریست های داعش در پایان سخنان خود، به تقلید از آنچه در متون تاریخی به نخستین مدعی خلافت پس از رسول خدا (ص) نسبت داده شده، می گوید: ... این (خلافت) امانتی سنگین است و من در حالی آن را پذیرفتم که برترین شما نیستم، پس اگر مرا بر حق دیدید، یاری ام کنید و اگر بر باطل بودم، مرا نصیحت کنید و به راه درست در آورید.. و تا زمانی که از خدا اطاعت کردم، مرا اطاعت کنید و اگر معصیت کردم، نباید از من اطاعت کنید" (!)

بدین ترتیب، مدعیان خلافت، از لحظه وفات رسول خدا (ص) تاکنون، خودشان با گفتار خود، محکم ترین دلیل را بر نقض ادعای خویش ارائه کرده اند؛ این که خلیفه رسول خدا (ص) باید برترین مردمان باشد و نمی تواند و نباید جز به راه حق و عدل، گام نهد؛ نه این که خود هم نسبت به درستی راه و روش خود مطمئن نباشد.

یادآور می شود، روز گذشته تروریست های داعش با استفاده از بلندگو، مردم موصل را به حضور در نماز جمعه فراخواندند و کسانی را که در نماز حاضر نشوند را به 50 ضربه تازیانه تهدید کردند.

تاکنون درباره صحت و سقم فایل ویدیویی سخنان ابوبکر بغدادی اطمینان حاصل نشده است و با توجه به شرایط امنیتی عراق و تحت تعقیب بودن بغدادی، بعید به نظر می رسد که وی قادر باشد به راحتی به ایراد خطبه و سخنرانی در ملأ عام بپردازد.

سرتیپ "سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق بعد از تحلیل این ویدیو که  در آن ظاهرا بغدادی در مسجد موصل به ایراد خطبه پرداخته؛ آن را جعلی دانست و تاکید کرد که بغدادی اخیرا در حمله هوایی نیروهای عراقی مجروح شده و اعضای داعش وی را برای معالجه به سوریه منتقل کرده اند.

وی از ارائه جزئیات بیشتری خودداری کرد، اما اگر این ویدیوی 21 دقیقه ای صحت داشته باشد، این نخستین ظهور علنی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام است که از ماه گذشته به استان های شمالی عراق حمله ور شده و اینک اعلام خلافت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها