کتک خوردن؛ تاوان دفاع از عادی‌سازی روابط با "اسرائیل"

کتک خوردن؛ تاوان دفاع از عادی‌سازی روابط با
يکشنبه 29 تير 1393 - 23:13

در حالی که حملات خونبار رژیم صهیونیستی به منطقه غزه از زمین، دریا و هوا ادامه دارد، شماری از شهروندان سودانی یک روزنامه نگار را که به دفاع از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخته بود مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند تن از شهروندان سودانی، روز شنبه با ورود به دفتر روزنامه "التیار" سودان، سردبیر آن را که خواستار عادی سازی روابط آن کشور با رژیم صهیونیستی شده بود، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه نوشت به دنبال وارد آمدن ضربات به سر و پاهای "عثمان میرغنی" روزنامه نگار سودانی، وی به بیمارستانی در مرکز شهر خارطوم منتقل شد.

خشونت علیه روزنامه نگاران در سودان امری کم سابقه به شمار می آید.

یک روزنامه نگار سودانی به نام "فیصل محمد صالح" در این باره گفت: هفت فرد مسلح اندکی قبل از افطار وارد دفتر روزنامه شدند و به روزنامه نگاران دستور دادند تا بر روی زمین دراز بکشند. پس از آن کلیه موبایل ها و لپ تاب ها را جمع آوری و خطوط اینترنت را قطع کردند و پس از آن به اتاق میرغنی رفتند.

این حمله، پس از آن صورت می گیرد که میرغنی چند روز پیش در یک شبکه تلویزیونی محلی خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بود.

اظهارات میرغنی درباره لزوم عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس همزمان با حمله گسترده این رژیم از حدود دو هفته پیش به منطقه غزه انجام می گیرد که تاکنون بیش از 400 شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

یادآور می شود به اعتراف مقامات صهیونیست، این رژیم در جدایی جنوب سودان از سرزمین اصلی و تحریک امریکا به تصویب تحریم های مختلف علیه دولت خارطوم و تحریک کشورهای افریقایی همسایه سودان برای قطع آب آن کشور نقش اساسی داشته است.

پربیننده ترین خبرها