دلیل مخالفت جریان صدر و مجلس اعلا با مالکی

دلیل مخالفت جریان صدر و مجلس اعلا با مالکی
يکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:03

یکی از نمایندگان مجلس عراق تأکید، جریان صدر و مجلس اعلای عراق با رد نخست وزیری مجدد نوری مالکی به دنبال افزایش سقف خواسته های خود از دولت آینده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "سومریه نیوز"، "محمد العکیلی"، نماینده "ائتلاف دولت قانون" گفت: واقعیت این است که هدف جریان صدر و مجلس اعلا دستیابی به منافع و امتیازات بیشتر از دولت آینده است.

به گفته عکیلی، نشست ها و گفت وگوها درباره نامزدی نوری مالکی برای نخست وزیری و سهم "ائتلاف ملی" از وزارتخانه ها در دولت آینده در داخل این ائتلاف ادامه دارد.

عضو ائتلاف دولت قانون که مالکی ریاست آن را برعهده دارد، افزود: برای موافقت با نخست وزیری مالکی، جریان صدر به دنبال وزارتخانه های خدماتی و مجلس اعلا به دنبال وزارتخانه های نفت، دارایی و کشور است.

ائتلاف دولت قانون که حائز اکثریت آراء در انتخابات اخیر مجلس شده است، نوری مالکی را به عنوان نامزد خویش مطرح کرده است، اما تشکل های "الاحرار" و "المواطن" در داخل ائتلاف ملی و برخی تشکل های خارج از ائتلاف با نخست وزیری مجدد مالکی مخالفت می کنند.

"یاسر المالکی" نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون می گوید: مردم عراق در انتخابات پیشین نوری مالکی را برگزیدند و برای نخست وزیری با او بیعت کردند و هیچ قدرت خارجی یا داخلی نمی تواند مانع دستیابی وی به این سمت شود. قانون اساسی و حق انتخاب مردم باید محترم شمرده شود.

"محمود الحسن" دیگر نماینده مجلس عراق نیز روز گذشته گفت: نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، با ارسال یادداشتی برای رئیس جمهور عراق خواستار مامور کردن نامزد ائتلاف قانون، به عنوان بزرگ ترین ائتلاف در مجلس عراق، برای تشکیل دولت آتی شد.

اعضای مجلس عراق پیش از این "سلیم الجبوری" را به عنوان رئیس پارلمان و "فواد معصوم" را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها