واکنش "بان کی مون" به بمباران مدرسه انروا در غزه

واکنش
دوشنبه 13 مرداد 1393 - 15:27

دبیر کل سازمان ملل متحد، حمله صبح دیروز، یکشنبه، رژیم صهیونیستی به مدرسه وابسته به ˈآژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینیˈاونروا در مرکز شهر رفح را محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بان کی مون" در بیانیه خود که سخنگوی سازمان ملل آن را منتشر کرد، گفت: این حمله یک رسوایی اخلاقی و اقدامی جنایتکارانه است و مسوولان این اقدام باید مجازات شوند.
در بمباران هوایی مدرسه اونروا درمنطقه میدان النجمه در مرکز شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه که دهها خانواده از بیم حملات توپخانه ای رژیم به آنجا پناه برده بودند، 10 آواره فلسطینی شهید و بیش از 30 نفر مجروح شدند که حال بیشتر آنان وخیم است.
برخی پزشکان و امدادرسانان نیز اعلام کردند که دهها مجروح و شهید، به بیمارستان الکویتی نزدیک منطقه النجمه در رفح منتقل شدند و به دلیل کوچکی بیمارستان نوعی دستپاچگی و ازدحام بر آن حاکم است و به دلیل کمبود جا در اتاق مراقبت های ویژه، مجروحان و شهیدها در راهروهای بیمارستان رها می شوند.
رژیم صهیونیستی که هنوز حملات به غزه را متوقف نکرده، تاکنون توضیحی درباره این حادثه نداده است.

بمباران شدید رفح و مدرسه سازمان ملل پس از اعلام گم شدن یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی و احتمال اسارتش به دست نیروهای مقاومت صورت گرفت.

پس از اعلام گمشدن این نظامی رژیم اشغالگر، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس جمهور آمریکا در بیانیه هایی جداگانه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این نظامی شدند.

این مواضع شتابزده سران سازمان ملل و آمریکا درحالی مطرح شد که هزمان در حملات رژیم صهیونیستی به رفح، بیش از صد نفر شهید شدند.

یک روز پس از این ماجرا رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نظامی در رفح از پا در آمده است.

پربیننده ترین خبرها