وزیرسوری ، حریری را طوطی عربستان خواند

وزیرسوری ، حریری را طوطی عربستان خواند
جمعه 17 مرداد 1393 - 11:11

العالم - وزیر اطلاع رسانی سوریه دیروز در کنفرانسی خبری گفت: سعد حریری گفته های نظام عربستان را همچون طوطی بازگو می کند ؛ لذا سخنانش بیهوده است و ارزش جواب دادن ندارد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزُعبی گفت: حریری ترجیح می دهد که به جای حمایت از ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم، سخنگوی نظام عربستان باشد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: وقایع عرسال رفتارهای چند سال گذشته حریری را فاش کرد و نشان داد که وی در منطقه سرکردگی تروریسم را به عهده دارد.

الزعبی گفت: مزدوران حریری از تروریست های فعال در سوریه و منطقه همچنان حمایت می کنند و دولت سوریه مدارک متقنی برای اثبات ادعای خود دارد.

سعد حریری روز چهارشنبه در اظهاراتی برخلاف همپیمانان سیاسی خود در گروه 14 مارس و حتی اعضای حزب متبوعش با تاکید به اینکه هیچ طرفی حق ندارد حضور حزب الله در سوریه را بهانه تجاوز به لبنان قرار دهد، گفت: با تمام توان و بدون قید و شرط از ارتش لبنان حمایت می‌کنم.

حریری همچنین در اظهاراتی دیگر اعلام کرد: «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی یک میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم به لبنان کمک کرد.

وی که رابطه بسیاری نزدیکی با عربستان دارد و اقامت در شهر جده عربستان سعودی را به سکونت در کشورش ترجیح داده است،‌ در حالی از کمک یک میلیارد دلاری پادشاه عربستان به کشورش خبر داد که تا کنون چنین خبری از سوی منابع رسمی بیروت نیز تایید نشده است.

عرسال لبنان چند روزی به صحنه آشوب و تنش تبدیل شد و روز پنجشنبه منابع خبری گزارش کردند که آرامش نسبی در حال بازگشت به منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها