ده‌ها كشته در درگيري داخلي تروريست‌ها در حومه حلب

ده‌ها كشته در درگيري داخلي تروريست‌ها در حومه حلب
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 21:40

در جريان درگيري هاي شديد ميان گروه هاي مخالف دولت سوريه و گروه داعش در استان "حلب" در شمال سوريه، حداقل 40 نفر از طرفين كشته شده اند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مرکز موسوم به "ديده بان حقوق بشر سوريه" (مخالف دولت و مستقر در لندن)، چهارشنبه اعلام كرد كه حداقل 31 تن از تروريست هاي مخالف دولت سوريه و هشت تروريست داعش در درگيري هايي كه منجر به اشغال شش دهكده در استان حلب به وسيله نيروهاي داعش شد، جان خود را از دست داده اند.

اين منبع افزود: درگيري ها كه از چند ماه پيش تاكنون ادامه داشته است، شامگاه سه شنبه به دنبال حمله داعش به اين روستاها، شدت يافت و داعش روستاهاي مسعوديه، عزيزيه، دوبيق، غوز، تركمان بارح و اخترين در شمال شرق حلب و نزديكي مرز تركيه را به اشغال خود درآورد.

اشغال اين مناطق از سوي داعش و شكست ساير گروههاي مسلح در اين درگيري ها، پس از آن اتفاق افتاده است كه گروهك تروريستي جبهه النصره در اواخر ماه ژوئيه گذشته از آن عقب نشيني كرد.

به گفته ديده بان حقوق بشر سوريه، شهر اخترين براي داعش از اهميت استراتژيك برخوردار است. زيرا در مسير شهر "مارع"، مهم ترين پايگاه و خاستگاه گروهك تروريستي "جبهه اسلامي" و شهر اعزاز قرار گرفته است و به نظر مي رسد كنترل بر اين دو شهر به هدف بعدي تشكيلات تروريستي داعش تبديل شود.

از سوي ديگر، خبرنگار شبكه العالم در سوريه گزارش داد، در جريان درگيري ميان ارتش و گروهك تروريستي جبهه النصره در خيابان سي ام اردوگاه يرموك در جنوب دمشق، شماري از عناصر اين گروهك كشته شدند.

در ريف لاذقيه نيز، ارتش سوريه تلاش گروههاي تروريستي براي ورود به روستاي زعارو را ناكام گذاشت و در عمليات ديگري نیز ارتش سوريه، مواضع تروريست ها در حومه حماه را هدف حملات خود قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها