گزارش اختصاصی العالم از پاکسازی حومه حلب

يکشنبه 15 تير 1393 - 19:40

ارتش سوریه پس از پاکسازی شهرک صنعتی "شیخ نجار" در حومه حلب، شهر "المعبدیه"را به کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، عملیات پاکسازی شهرک صنعتی شیخ نجار، تنها چند روز پس از عملیات بی سابقه نیروهای ویژه ارتش سوریه و کنترل آنها بر رشته کوههای اطراف شهرک صنعتی حلب صورت می گیرد که طی آن نیروهای ارتش با پیشروی از 3 محور، گروه های مسلح در داخل این شهرک را غافلگیر کردند.

یک نظامی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: این شهرک را به طور کامل پاکسازی کرده ایم و انشاء الله برای آزاد سازی کامل حلب از وجود تروریست ها، پیشروی خواهیم کرد. همچنین در پیشگاه خداوند، کشور و مردم متعهد می شویم که تا پاکسازی آخرین نقطه از خاک کشور از لوث وجود تروریست ها، به مبارزه ادامه دهیم.

ویرانی های برجای مانده از درگیری ها، نشان دهنده شدت جنگ در این منطقه است. افراد مسلح با فرار از صحنه جنگ، چندین دستگاه توپ "جهنم"، خمپاره انداز، درمانگاه میدانی و اتاق هدایت عملیات برجای گذاشته اند که ارتش سوریه اقدام به مصادره آنها کرده است.

یک سرباز دیگر ارتش که در این عملیات مشارکت داشت، به خبرنگار العالم گفت: با توجه به اینکه منطقه شیخ نجار کاملا مشرف بر زندان مرکزی حلب است و تروریست ها از تأسیسات موجود در آن برای اهداف نظامی استفاده می کردند، این منطقه از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. به طوری که تروریست ها از کارگاه ها و تأسیسات موجود برای حمله به شهروندان و نیروهای ارتش استفاده می کردند و از جمله سلاح ها و مهمات مصادره شده می توان به توپ های "جهنم"، خمپاره انداز و موشک های دست ساز اشاره کرد.

کنترل ارتش سوریه بر شهرک صنعتی راهبردی حلب در راستای تأمین امنیت شرق و شمال این شهر انجام می گیرد و به گفته یک منبع بلند پایه سوری، ارتش با هدف پاکسازی شهر حلب از وجود تروریست ها، 70 درصد از آن شهر را به محاصره خود درآورده است و به زودی بقیه بخش های شهر نیز به کنترل ارتش درخواهد آمد.
 

6-07:40

پربیننده ترین خبرها