کربلا، مأمن ده‌ها هزار پناه‌جوی عراقی + فیلم

چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 22:15

کربلای معلا، العالم ـ بیش از 50 هزار آواره عراقی از مناطق شمال و غرب این کشور به سبب وخیم شدن اوضاع امنیتی و تسلط عناصر تروریستی داعش بر برخی مناطق عراق، به شهر مقدس کربلا پناه آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از کربلا، آوارگان عراقی که برای در امان ماندن از جنایات تروریست های داعش خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند پس از ورود به کربلای معلا در محل اسکان زائران، وابسته به آستان مقدس حسینی(ع) اسکان داده شدند.

مسوولین اسکان ویژه زائران وابسته به آستان مقدس حسینی(ع) در کربلای معلا، اغلب مایحتاج معیشتی و اسکان آوارگان عراقی را فراهم کرده اند اما این افراد به دلیل شرایط سخت خواستار کمک های بیشتر از سوی دولت عراق هستند.

این آوارگان که از مناطق ملتهب شمال و غرب عراق وارد کربلا شده اند، امیدوارند که با نابودی تروریست های داعش هر چه سریعتر به شهرها و منازل خود بازگردند.

"حازم ثامر" معاون مدیر شهر زائران(مهمانسراهای حسینی) کربلا در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: مرکز صحن العقیله و چادرهای مستقر در صحن و آستان مقدس حسینی(ع) و نیز حسینیه ها و مهمانسرای حرم حسینی(ع) به روی تمام آوارگان باز بوده و ما آماده خدمت رسانی به آنها هستیم.

یکی از آوارگان عراقی نیز در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: از ارتش می خواهیم که ما را برای جهاد علیه تروریست های داعش آماده کند تا ما بتوانیم با نابودی تروریست ها به خانه ها و شهرهای خود بازگردیم.

یکی دیگر از آوارگان عراقی با بیان این که دولت عراق آن طور که لازم است به اوضاع آوارگان توجه نمی کند، گفت: هیچ یک از اعضای دولت تاکنون با آوارگان دیدار نکرده و دولت فقط مبلغ یک میلیون دینار به آوارگان داده است.
در حالی که شورای استان کربلای معلا تصمیمی مبنی بر عدم  استقبال از آوارگان جدید صادر کرده و علت آن را نبودن محل هایی برای اسکان آوارگان بیشتر و نیز تمایل به سروسامان دادن به اوضاع آوارگان فعلی در این شهر عنوان کرده است، اداره مهاجرت و مهاجران کربلا همچنان به فعالیت خود از طریق کمیته های مربوطه ادامه می دهد.

"قیس الغانمی" مدیر اداره مهاجرت و مهاجران شاخه کربلای معلا در این باره می گوید: وزارت مهاجرت عراق با ورود آوارگان به توزیع مواد غذایی و کالاهایی مانند پتو و نیز کمک های مالی پرداخته و کمک های مالی نیز از سوی اداره مهاجرت کربلا به نمایندگی از وزارتخانه متبوع به میزان یک میلیون دینار برای هر خانواده، توزیع شده که تاکنون شامل 1854 خانواده آواره شده است. 
tt-13-11:57

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها