دولت عراق از آوارگان حمایت می کند

دولت عراق از آوارگان حمایت می کند
پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 13:23

العالم - وزارت مهاجرت عراق از ثبت نام 78 هزار خانوار آواره عراقی و اعطای وام یک میلیون دیناری به 45 هزار خانواده خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "علی شعلان" یکی از مدیران ارشد وزارت مهاجرت عراق به "سومریه نیوز" گفت این وزارت خانه از وزارت های بازرگانی و کشور خواسته دفاتری برای ثبت نام و صدور اسناد برای آوارگان عراق بگشاید.

وزارت مهاجرت عراق تاکنون چندین شعبه در استان های مختلف این کشور برای تسهیل در خدمت رسانی به آوارگان افتتاح کرده است.

شعلان که مدیریت گروه برنامه ریزی در وزارت مهاجرت عراق را بر عهده دارد، گفت: تاکنون ثبت نام 78 هزار خانوار آواره عراقی انجام شده و حدود 45 هزار خانواده وام یک میلیون دیناری را دریافت کرده و بقیه در انتظار دریافت این وام هستند.

عراق از 10 ژوئن سال جاری تاکنون در وضعیت امنیتی ویژه ای به سر می برد. حملات گروه تروریستی داعش به استان های شمال و غرب عراق باعث شده تا عملیات نظامی و امنیتی گسترده ای برای بیرون راندن تروریست ها از استان های صلاح الدین و نینوا انجام شود. ناآرامی ها در عراق و جنایات وحشیانه داعش باعث شده این کشور شاهد بزرگترین موج مهاجرت باشد.

در زمان حاضر هزاران خانوار ایزدی در شهر سنجار در استان نینوا پس از تسلط داعش بر این مناطق در کوهستان های اطراف آواره شده اند و در وضعیت بحرانی بسیاری شدیدی از نظر کمبود آب، مواد غذایی و دارو قرار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها