رژیم صهیونیستی از چه تسلیحاتی علیه مردم غزه استفاده کرد

رژیم صهیونیستی از چه تسلیحاتی علیه مردم غزه استفاده کرد
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 13:19

رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه اخیر به غزه از انواع تسلیحات ممنوعه شامل بمب های حاوی مواد شیمیایی و آلوده به اورانیوم به کار برده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اعلام وزارت امور داخلی فلسطین در غزه، قدرت تسلیحات به کار برده شده از سوی رژیم صهیونیستی در این جنگ، به اندازه 6 بمب هسته ای است.

رژیم صهیونیستی در حملات خود از انواع سلاح هایی که در سطح بین الملل ممنوع اعلام شده است، استفاده کرد که به شهادت بیش از 2 هزار فلسطینی که بیشتر آنان زن و کودک هستند و هم چنین زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است.

پزشکان و حقوقدانان بین المللی پس از بررسی وضعیت غزه، استفاده رژیم صهیونیستی از انواع سلاح های ممنوعه بین المللی علیه غیر نظامیان را تایید کرده اند.

گزارشها نیز حاکی از استفاده ارتش اسرائیل از سلاح های کشنده ای مانند DIME است.بمب DIME (فلز متراکم انفجارى) حاوى آلیاژ فلز سنگین تنگستن است، در درجه گرماى بسیار بالا منفجر مى‌شود. این بمب بسیار کوچک اما بشدت قدرتمند و کشنده است. کربن موجود در آن پس از پرتاب باعث شدت انفجار مى شود. در محل اصابت این بمب با زمین آثار کوچکى برجاى مى ماند اما تکه هاى پودر شده آن تا شعاع ۱۰ مترى با سرعتى بسیار بالا پرتاب مى شوند.

مدیر جمعیت امداد پزشکی فلسطین در غزه نیز از وجود شواهدی دال بر استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح های عجیبی خبر داد که پیش از این استفاده نشده بود.

اقدام رژیم صهیونیستی در استفاده ازسلاح های کشنده هیچ بعید نیست زیرا این رژیم افزون بر زرادخانه نظامی خود، دارای سلاح های هسته ای بیولوژیکی و شیمیایی مانند گازهای اعصاب، سارین، خردل است. اسرائیل همچنین دارای تعداد زیادی مراکز پژوهشی باکتریولوژیکی است.

آمریکا و کشورهای غربی رژیم صهیونیستی را با انواع مختلف مهمات تجهیز کرده اند و این رژیم نیز از بمب های خوشه ای و بمب های اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

قربانیان سلاح های DIME که رژیم صهیونیستی در حجم گسترده ای از آن درغزه استفاده کرده است، اگر هم زنده بمانند مستعد ابتلا به سرطان هستند زیرا این سلاح ها حاوی تنگستن است.

گزارش کمیته گلدستون درباره جنگ 2008 غزه نیز حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی در جنگ سال 2009-2008  نیز از این بمب استفاده کرده است.

رژیم اشغالگر قدس هم چنین از بمب های حاوی فسفر سفید و بمب های اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است، که مواد رادیو اکتیو آن تا میلیونها سال در چرخه حیات باقی می ماند و منجر به بروز انواع  سرطان ها می شود.

این سلاح ها افزون بر اثرات کشنده آن برای انسان، تاثیرات نامطلوبی بر روی محیط ، خاک و آب بر جای می گذارد که منجربه گسترش بیماریهای سرطانی در نسل های بعد می شود.

استفاده از این تسلیحات براساس توافق نامه ها و اعلامیه های بین المللی ممنوع است.

رژیم صهیونیستی در حالی به صورت گسترده از این تسلیحات نامتعارف استفاده می کند که پیمان سن پترزبورگ در سال 1868، پیمان لاهه در سال 1907 و بسیاری از معاهدات جنگی بین اللمللی را امضا کرده و بارها آنها را نقض کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم چنین در حملات وحشیانه به غزه، پروتوکل ژنو در سال 1925 درباره ممنوعیت استفاده از گازهای سمی، توافق منع استفاده از تسلیحات های شیمیایی و توافقنامه اسلو را در جنگ غزه نقض کرده است.

پربیننده ترین خبرها