مذاکره هیئت قطری با داعش در مرز سوریه و لبنان +ویدیو

يکشنبه 16 شهريور 1393 - 18:47

در حالی که انتشار خبر سربریدن دومین سرباز ربوده شده لبنانی به دست داعش، مردم شهرهای مختلف این کشور را راهی خیابان ها کرده؛ گفته می‌شود هیئتی از قطر برای میانجیگری بین دولت لبنان و داعش وارد عرسال شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در لبنان، انتشار خبر و تصاویر سر بریدن دومین سرباز ارتش لبنان که داعش پیش از این وی را به همراه عده ای دیگر از نظامیان لبنانی به گروگان گرفته بود، مردم شهرهای مختلف لبنان از جمله عکار، هرمل، بقاع و بعلبک را به خیابان ها کشاند.

معترضان برای اعلام اعتراض به اقدامات داعش در عرسال و همبستگی با ارتش لبنان؛ جاده فرودگاه قدیمی در محله "کوکودی" و جاده "شویفات" به سوی "خلده" را بستند.

احزاب و فعالان سیاسی لبنان با دعوت شهروندان معترض به حفظ  آرامش و خویشتنداری، از مردم خواستند تا این موضوع را به دولت بسپارند و این مشکل از روش های سیاسی و مذاکره با گروه های تروریستی - با میانجی گری قطر - پی گیری شود.

به گفته محمد غریب، خبرنگار العالم در لبنان، پس از پا در میانی فعالان و احزاب سیاسی شهروندان معترض جاده ها را بازگشایی کردند.

دولت لبنان تصمیم گرفته است موضوع را با میانجی گری قطر دنبال کند. یک هیئت قطری 2 روز قبل به عرسال رفته و تماس هایی را با گروه های تکفیری برقرار کرده است. گروه های تکفیری خواسته های خود را از دولت لبنان به صورت مکتوب به قطر ارائه کرده اند.

دولت لبنان تاکنون بر اساس مصوبه هیئت دولت با خواسته گروه های تکفیری یعنی مبادله سربازان ربوده شده لبنانی با تندروهای سلفی زندانی مخالفت کرده است. این افراد که داعش خواستار آزادی آنها شده است متهم به دست داشتن در انفجارهای تروریستی هستند.

گروه تروریستی داعش روز گذشته با انتشار تصاویری اعلام کرد که دومین سرباز اسیر لبنانی را سربریده است. "عباس مدلج" به گفته های رسانه های لبنانی از اسارت داعش فرار کرده بود که فرار وی به بازداشت مجدد منتهی شد.

تروریستهای داعش هفته قبل نیز یک سرباز لبنانی به نام "علی السید" را سر بریده بودند.

شماری از نیروهای ارتش و امنیتی طی درگیری های ماه گذشته در شهر عرسال نزدیک مرز سوریه، به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده اند.  

 7-11:44

پربیننده ترین خبرها