تلاش داعش برای تولید نسل جدیدی از تروریست ها

تلاش داعش برای تولید نسل جدیدی از تروریست ها
سه شنبه 18 شهريور 1393 - 21:23

العالم - یک گروه حقوق بشری در کردستان عراق می گوید، داعش بیش از 100 کودک 6 تا 10 ساله را در یتیم خانه ای در موصل برای اجرای عملیات های تروریستی شستشوی مغزی می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "یدیعوت آحارونوت"، یک گروه فعال حقوق بشری در کردستان عراق به نقل از شاهدان عینی می گوید که داعش در یتیم خانه ای بزرگ به نام "دار البرائم" در منطقه ظهیر در شرق موصل 100 کودک 6 تا 10 ساله را برای اجرای فعالیت های تروریستی آموزش می دهد.

به گفته منابع مطلع این کودکان که به اسارت گرفته شده اند نیمی شیعه و نیمی دیگر ایزدی هستند و به آنها با عروسک و چاقوهای بزرگ، چگونگی سر بریدن آموزش داده می شود.

همسایه های این یتیم خانه، رهگذران و شاهدان عینی می گویند اگرچه از این مرکز به سختی محافظت می شود، اما سر و صدای بچه ها به گونه ای است که همه آشکارا از چگونگی فعالیت در این مرکز اطلاع دارند.

گفته می شود 5 مربی مهد کودک که عضو داعش نیستند برای انجام فعالیت های عادی این یتیم خانه مجبور به همکاری با داعش شده اند.

به کودکان در این یتیم خانه، آموزش های جنگی و تیراندازی داده می شود و بر روی آمادگی جسمانی آنها کار می شود. همچنین گفته می شود این کودکان را به تماشای سر بریدن می برند تا برای این کار آماده شوند.

فعالان حقوق بشر خواستار توجه ویژه جامعه جهانی به چنین مراکزی شده است و درخواست کرده اند برای آزادی این کودکان چاره ای اندیشیده شود. فعالان حقوق بشر و شاهدان عینی می گویند داعش پس از اینکه کودکان از اقلیت های دینی مختلف را به اجبار مسلمان می کند، پس از شستشوی مغزی از آنها می خواهد که وفاداری خود را به اسلام نشان دهند.

همچنین یدیعوت آحارونوت گزارش می دهد، چند زن ساکن در انگلیس که اخیرا به عضویت داعش درآمده اند در مناطق تحت حکومت داعش در عراق و سوریه یک گروه گشتی ویژه زنان تاسیس کرده تا وضعیت رفتار زنان این مناطق را از نظر پوشش و رعایت موارد شرعی تحت بررسی قرار دهند و در صورت لزوم به خاطیان تذکرات لازم داده شود.

الخنسا نام این گشت ویژه است که از 60 مامور زن تشکیل شده است. محدوده فعالیت این گروه اجرای قوانین شریعت و نحوه پوشش زنان است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها